تلویزیون العربیه: مردم خواستار سرنگونی رژیم ایران هستند، این شعاری است که حدود یک صد هزار ایرانی آن‌را سر دادند

مجری: آیا همان‌طور که اپوزیسیون ایران که در پاریس گردهمایی برگزار کرده و می‌گوید، سرنگونی رژیم ایران امکان‌پذیر شده است؟
... مردم خواستار سرنگونی رژیم هستند، این شعاری است که حدود یک صد هزار ایرانی آن‌را سر دادند،

این گردهمایی با شعار آزادی برای ایران برگزار شد و رهبر این اپوزیسیون مریم رجوی روی این شعار متمرکز بود و بر رها کردن مردم ایران از حاکمیت ولایت فقیه و بنای یک کشور دموکراتیک تأکید کرد که همة طیف‌ها را در بر بگیرد. وی رژیم ایران و ادعاهای پوشالی‌اش را دربارة اصلاحات و بهبودی شرایط سیاسی و اقتصادی مورد انتقاد قرار داد و گفت، درآمدهای نفتی، در جنگ علیه دو ملت سوریه و عراق به‌کار گرفته می‌شود. رجوی ابراز امیدواری کرد که منطقه و کل جهان از بنیادگرایی دینی که سرمنشاء آن (رژیم) ایران است رها شود. وی گفت، حل مشکلات خاورمیانه در گرو حل مشکل ایران از طریق ایجاد یک تغییر دموکراتیک به‌دست مردم و مقاومت آن است و این تغییر امکان‌پذیر است.
آیا واقعاً این کار امکان‌پذیر است؟ و آیا در دسترس است همان‌طور که اپوزیسیون ایران می‌بیند؟
سفیر آدام ارلی سخنگوی پیشین وزارت خارجه امریکا در پاسخ به این سوال العربیه گفت: همه ما می‌دانیم که (رژیم) ایران تلاش های زیادی می‌کند که بی‌ثباتی در منطقه ایجاد کند. شما در برنامةتان به نکتة قابل توجهی اشاره کردید که وضعیت کنونی ایران را بیان می‌کند و فکر می‌کنم گردهمایی اپوزیسیون در پاریس بر این واقعیت تأکید می‌کند که اپوزیسیونی قوی وجود دارد و از مدت‌ها پیش شکل گرفته؛ ولی حال شایسته است که صدایش با جدیت شنیده شود. در مقایسه بررسی می‌کنیم آن‌چه را که در ایران رخ داده و آن‌چه را که خانم مریم رجوی رهبر این اپوزیسیون گفتند و توانسته‌اند موفقیت‌هایی در پهنه بین‌المللی برای ایجاد تغییر در ایران که وضعیتی ناپایدار دارد به‌دست بیاورند. لذا فکر می‌کنم، فشارها بر روی این رژیم رو به افزایش است و به‌نظرم ایران نیز نمی‌تواند از تغییراتی که بدنبال بهار عرب در منطقه صورت گرفته به‌دور باشد، و از این تغییر گریزی نیست.
اضافه بر این گردهمایی امسال اپوزیسیون ایران وضعیت مختلفی داشت که به‌دلیل شرکت امیر ترکی فیصل بود که آهنگ جدیدی داد و کشورهای همسایه نسبت به دشمنی (رژیم) ایران و رفتار آن نگران شده‌اند؛ لذا هم‌صدا شده‌اند، همه از رفتار و عملکرد رژیم ولایت فقیه نگرانند. لذا تغییر در چشم انداز است و این تغییر می‌تواند ثبات برقرار کند و فکر می‌کنم که مجاهدین خلق شایستة حمایت هستند و همة جوامعی که صدایشان تا به‌حال شنیده نشده؛ امیدواریم که این مرحله به پایان برسد.