تلویزیون مصر:‌ مریم رجوی در سخنرانی گردهمایی سالانه، به سرنگونی رژیم ولایت فقیه در ایران فراخوان داد

مریم رجوی رهبر اپوزسیون ایران تأکید کرد، رژیم ولایت فقیه تلاش می‌کند سلطه خودش را به کشورهای سوریه، یمن، لبنان و عراق تحمیل کند.

در دومین و آخرین روز از فعالیت‌های گردهمایی بزرگ اپوزیسیون ایران در پاریس، مریم رجوی گفت، عملیات توفان قاطع باعث شکست طرح‌های رژیم ایران در یمن شد و ضعف‌هایش را برجسته کرد. رجوی در سخنرانی‌اش در گردهمایی گفت، رژیم ولایت فقیه مرتکب جنایت‌های زیادی در سوریه شده که در اساس برای پوشاندن ضعف‌ها و شکست‌هایش است.
با شعار ایران را آزاد کنید و با حضور ۱۰۰ هزار ایرانی از نقاط مختلف جهان و شخصیت های سیاسی بین‌المللی و عربی، گردهمایی سالانه اپوزیسیون ایران در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد. طیف گسترده‌یی از مخالفان رژیم دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران در این گردهمایی شرکت داشتند.
مریم رجوی در سخنرانی خود در این گردهمایی سالانه، به سرنگونی رژیم ولایت فقیه در ایران فراخوان داد، رژیمی که فساد در تار و پود حاکمیتش نفوذ کرده و در ادارة کشور ناتوان است و در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت می‌کند.
مریم رجوی به‌طور مشخص دخالت‌های رژیم حاکم و شبه نظامیان آن‌را در جنگ سوریه مورد انتقاد قرار داد و حمایت‌های این رژیم را از بشار اسد علیه اپوزیسیون محکوم کرد. مریم رجوی گفت: «در سپتامبر ۲۰۱۱ و در آستانه شروع بخش علنی مذاکرات، خامنه‌ای هم قتل عام در اشرف را به‌راه انداخت و هم برای حفظ بشار اسد دست به انواع زد و بندها و کشتارها در سوریه زد».
در این گردهمایی، انجمن‌ها و هیئت‌های ایرانی اقدام به ارائة تحلیل‌ها و ارزیابی در مورد موضوعات مختلفی دربارة وضعیت ایران را ارائه کردند.
آنها از جمله به سرکوب آزادی‌ها در ایران و گسترش اعتراضات مردمی در شهرها و استان‌های ایران اشاره کردند،
گردهمایی امسال مقاومت ایران سه سال بعد از روی کار آمدن روحانی برگزار می‌شود که تمام ادعاهای میانه‌روی‌اش و ادعای بهبود وضعیت سیاسی و اقتصادی ایران، شکست خورده است. علاوه بر آن، میزان دخالت‌های رژیم ولایت فقیه در امور داخلی کشورها مانند عراق و سوریه، یمن، لبنان و بحرین و کشورهای دیگر افزایش یافته و این امر جای هیچ شک و ابهامی باقی نگذاشته است که زمانی‌که رژیم آخوندی در حاکمیت باشد، جنگ‌ها و تروریسم و کشتارها در کشورهای منطقه ادامه خواهد یافت.
تلویزیون او.ان. تی.وی. مصر 14ژوئیه 2016