هام (روزنامه الکترونیکی سعودی): گردهمایی مقاومت ایران در پاریس، راه حل واقعی برای منطقه

هام (روزنامة الکترونیکی سعودی در مقاله یی به قلم علی المالکی: نوشت: یک سال پس از توافق هسته‌یی هر دو جناح رژیم آخوندی تهران در نجات آن شکست خورده‌اند و بحران ها بیش از پیش طغیان می‌کنند تا جایی که رژیم در باتلاق جنگ سوریه فرو رفته و این چیزی است که مرحله سقوط آن را شتاب می‌بخشد.

همچنان سکوت بین المللی در برابر دخالت های رژیم آخوندی تهران، راه را برای نسل کشی و نقض حاکمیت کشورهای منطقه کاملا باز کرده است.
و اکنون وقت آن است که حق مردم ایران برای سرنگونی رژیم تروریستی آخوندی به رسمیت شناخته شود تا آزادی و دموکراسی برای آنان و کشورهای همسایه که از سال ۱۹۷۹ زیر بار جنایات آخوندها هستند محقق شود.
آری این چنین است که خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت در ۱۹ تیر در سخنان خود در برابر گردهمایی پرجمعیت مقاومت ایران در پاریس در توصیف آنچه بر رژیم آخوندها یک سال پس از توافق هسته‌یی گذشته گفت:
خامنه‌ای رژیمش را در خطر یافته است عقب نشینی و خلع سلاح بمب اتمی را لااقل برای مدتی پذیرفته و تسلیم شده است. اما با این وجود بحران درمان ناپذیری که رژیم را خفه می‌کند نه تنها دست از سر آن برنداشته بلکه بیش از پیش تشدید می‌شود و ولایت فقیه در باتلاق جنگ سوریه فرو رفته است.
برداشتن تحریم ها از روی رژیم که توسط دولت اوباما انجام شد صدور نفت را بیشتر کرد اما درآمدهای آن به کوره جنگ سوریه می‌ریزد. با وجود مماشات غیر قابل توجیه غرب با این رژیم، اقتصاد بیش از پیش در رکود فرو رفته و نظام بانکی ورشکست شده و کارخانه‌ها یکی پس از دیگری تعطیل شده‌اند. جناح رفسنجانی و روحانی که این توافق را نردبانی برای بالا رفتن خود دیده بودند به زمین افتادند و دولتها و کمپانی‌های غرب که خواب یک شهر طلایی را در ایران می‌دیدند، به‌جای آن، ویرانه‌های ولایت فقیه را دیدند. در این مدت سرکوب و تهاجم به شهروندان کرد و عرب و بلوچ و پیروان ادیان مختلف بالا گرفت و سرکوب و تبعیض و اعدام نسبت به دوره احمدی نژاد چند برابر شد و به دلیل وضعیت انفجاری جامعه و حضور یک جانشین آماده، رژیم خطر سرنگونی خود را بیش از هر زمان دیگری می‌بیند. و تصادفی نیست که لیبرتی ۵ روز پیش بار دیگر مورد حمله قرار گرفت. این کار وحشت این رژیم را از سرنگونی و ترس آن را از استقبال ایرانیان از این گردهمایی نشان می‌دهد.
مریم رجوی افزود: «پس از گذشت یک سال هر دو جناح در آزمایش یافتن راهی برای ادامه بقای رژیم شکست خورده‌اند و یک بار دیگر ثابت شد که راه حل از داخل رژیم نیست و راه حل حقیقی همانطور که شورای ملی مقاومت از آغاز اعلام کرده در سرنگونی رژیم استبداد دینی نهفته است.
و همه کسانی که در این گردهمایی حضور داشتند سرنگونی رژیم ولایت فقیه را با همه طیف های آن تکرار کردند.
مریم رجوی گفت: در سطح بین المللی کم نبودن کسانی که فکر می‌کردند توافق هسته‌یی آرامش را به ارمغان خواهد آورد اما این توافق برای خلق سوریه بشکه های دینامیت و ۷۰ هزار پاسدار و برای عراقی ها پاکسازی قومی اهل سنت به دست نیروی تروریستی موسوم به قدس و برای همه کشورهای منطقه صدور تروریسم آخوندها را به ارمغان آورده است.
وی همچنین افزود رژیم آخوندی با گروه داعش هماهنگ و همساز است؛ هردو آیین ارتجاعی مشابهی دارند که ضد پیام اصیل اسلام است، هردو در بربریت و توحش روش‌های مشابهی دارند و هر دو حیات‌شان در گرو یکدیگر است. به‌این دلیل تا به ‌اشغالگری این رژیم در سوریه و عراق و یمن پایان داده نشود، راه مقابله با داعش بازنخواهد شد اما نکته عجیب توجیه همکاری عملی با نیروی تروریستی قدس با بهانه جنگ با داعش است. مریم رجوی اضافه کرد که من هشدار می‌دهم که هر گونه سکوت، چه رسد به همکاری با ملاها، باز کردن راه آنها برای نسل‌کشی و نقض حاکمیت ملی در کشورهای منطقه خواهد بود.
سیاست آمریکا در ایران در دهه‌های گذشته از اشتباهی درنیامده به اشتباه دیگر می‌افتد. یک روز تقویت میانه‌روهای موهوم، یک روز در لیست گذاشتن مجاهدین و بستن راه‌ تغییر در ایران و یک روز ایستادن در مقابل قیام های سال ۲۰۰۹ و این سیاست برای استبداد مذهبی راه باز می‌کند و برای جوامع ما مصیبت می‌آفریند و برای خودش بحران ها می‌سازد.
برای تصحیح این سیاست، تنها راه و ضروری‌ترین راه و در دسترس‌ترین راه به ‌رسمیت شناختن حق مردم ایران برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه و کسب آزادی و دموکراسی است. این راه‌حل، فقط به‌سود مردم ایران نیست؛ بلکه گشایشی برای منطقه و جهان نیز هست.
هام (روزنامة الکترونیکی سعودی) ۲۰ تیر ۹۵