پیامهای اعضای برجسته سنا و کنگره آمریکا به گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

الیوت انگل نماینده کنگره آمریکا
سلام روز بخیر من الیوت انگل هستم عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا. من متاسفم که نتوانستم امروز با شما باشم ولی میخواهم ارادت و آرزوهایم را برای برگذاری هرچه بهتراین گردهمایی ابراز دارم. من تک تک شما را بخاطر جنگیدن برای آزاد کردن ایران تحسین میکنم.
ایران و ایالات متحده آمریکا بایستی بعنوان دو کشور دموکرات و آزاد متحد یکدیگر باشند. مردم آمریکا هیچ اختلافی و ستیزی با مردم ایران ندارند، فقط اختلاف با نظام جنایت کار آن است که مردم ایران را به بند کشیده و نمیگذارد که آنها به استعدادهای نهفته خود دست یابند.
ستیز با رژیم سرکوبگر ایران است و نه با مردم ایران.
به همین خاطر برای تک تک شما آرزو میکنم که گردهمایی خوبی داشته باشید. من میخواهم بگویم که ما به جنگمان ادامه میدهیم تا استقلال و آزادی مردم ایران را باز بدست آوریم.
ما می خواهیم مطمئن شویم که مردم بدون ترس از به زندان افتادن و طرد شدن از جامعه بتوانند آزادانه عقاید خود را ابراز کنند. این چیزی ایست که ما به آن اعتقاد داریم همان چیزی را که ما برای مردم آمریکا میخواهیم احترام به آزادی بیان، عقاید و افکار بدون ترس از آزار شکنجه و زندان.
اخیرا ساکنان کمپ لیبرتی مورد اذیت آزار و حمله قرار گرفتند. ما باید آن را متوقف کنیم. که البته این (حملات) بایستی پایان یابد. پس بگذارید من با گفتن این جمله چنین به پایان ببرم. من برای تک تک شما آرزوی مراسم خیلی خیلی خوبی را دارم. قلبم با شماست و ما به این جنگ برای رسیدن به یک ایران آزاد و دمکراتیک ادامه خواهیم داد.

 

پیام سناتور چاک شومر رئیس کمیته سیاست گذاری دمکراتها در سنای ایالات متحده

پیامهای اعضای برجسته سنا و کنگره آمریکا به گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

به همه آنانی که امروز در گردهمایی پاریس برای یک ایران آزاد و دموکراتیک حضور به هم رسانده اید، همبستگی خود را با شما ابراز میکنم، من فرهنگ و سنت های گوناگون در ایران را برای همواره تحسین کرده ام. فرهنگ ایرانی ترکیبی از سنت با ریشه های باستانی و منحصر به فرد است. بسیاری از مردم این کشور سخت کوش، تحصیلکرده، و دارای فرهنگ عمیق مردمی هستند. اما برای مدت زمان طولانی است که رژیم ایران به خواسته های این مردم برای یک زندگی بهتر و استقرار آزادی و تعیین سرنوشتشان در یک فضای دموکراتیک و همچنین همزیستی مسالمت آمیز با سایر کشورهای جهان، پاسخ نمی دهد.
کشور ایران در طول تاریخش همواره پناهگاهی برای همه مردم بوده است
چنانچه مردم ایران بتوانند از چنگال رژیم مهیب حاکم آزاد شوند، یک الگو و راهنمای قدرتمند نه تنها برای خاورمیانه، بلکه برای کل دنیا خواهند شد.
من متعهد میشوم هر آنچه را که در توان دارم، برای حمایت از مردم ایران جهت رسیدن به آزادی که شایسته آن هستند بکار بگیرم و امیدوارم که آنان یک روز به آن دست پیدا کنند.

سناتور جان بوزمن – عضو سنای ایالات متحده
پیامهای اعضای برجسته سنا و کنگره آمریکا به گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریسبا پوزش از این‌که قادر نیستم در گردهمایی پاریس ۹ ژوئیه ۲۰۱۶، در حمایت از دموکراسی در ایران شرکت کنم. همان‌طور که می‌دانید، من یکی از اعضای فعال گروه پارلمانی حقوق بشر و دموکراسی در ایران هستم که هدف آن، روشن‌ساختن تلاش‌های مردم ایران برای به ارمغان‌آوردن دموکراسی و تغییر برای کشورشان است.
من از افزایش میزان نقض حقوق بشر در ایران و هم‌چنین وضعیت ساکنان کمپ لیبرتی نگرانم. ایالات متحده هم‌چنان متعهد به دموکراسی، حقوق بشر، آزادی‌های مدنی و حاکمیت قانون است و از مردم ایران در فراخوان‌های آنها برای یک دولت دموکراتیک که این حقوق و آزادی‌ها را محترم بشمارد، حمایت می‌کند.
من هم‌چنان متعهد به ممانعت از توسعة یک برنامة تسلیحات اتمی توسط (رژیم) ایران نیز هستم. هدف شما، هدفی اصیل است و بسیار مهم است که ما گفتگو بر سر این موضوع را ادامه بدهیم. امیدوارم که یک گردهمایی پربار داشته باشید و برایتان بهترین آرزوها را دارم.
خالصانه، سناتور جان بوزمن.