بدترین سال برای دیکتاتوری ولی فقیه

تحولات شدید در بازار جهانی نفت روز به روز حلقه فشار بر رژیم آخوندی را تنگ تر می کند.

در تازه ترین موضعگیری حکومت و به ویژه در جملات «دبیر ستاد هماهنگی» در دولت آخوند روحانی می توان این هراس و نگرانی و وجود بحران عمیق را به بهترین وجه برای سال جاری مشاهده نمود.
به گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران، فارس (15 شهریور 1394) محمد علی نجفی در این رابطه گفت: «امسال با دو مشکل روبرو هستیم مشکل اول در دامان دولت و مشکل دوم مربوط به اقتصاد کشور است. مشکل دولت در مسئله کسری بودجه است، امسال شاید یکی از بدترین سال‌‌های 37 سال گذشته باشد چرا که با افت قیمت نفت روبرو هستیم و قیمت آن مرتباً پائین می‌آید».
این کارگزار حکومتی در ادامه به جزئیات بحران پیش رو و سقف کسر بودجه دولت آخوند روحانی پرداخته و می افزاید: «میزان صادرات نفت حتی از زمان تحریم‌ها نیز نصف شده است. امسال رقم کل بودجه عمومی دولت 235 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است اما الآن چیزی حدود 180 میلیارد تومان درآمد خواهد داشت به عبارتی 55 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم».
همچنین این گزارش ضمن اشاره به ابعاد وخامت اقتصادی که در بخش های مهم صنعتی مانند خودرو سازی، ساختمان و فولاد کشور خود را به نمایان کرده است، تاکید می کند: «رکود از سال 91 ایجاد شده و با تحریم‌های نفتی و با کم شدن درآمدهای نفتی گسترش یافته است. این رکود در حال حاضر گریبان خودروسازان را گرفته است و بحران اکنون به قطعه‌سازان کشیده شده حتی سخن از اخراج 4 هزار نفر نیز شنیده می‌شود . ممکن است این نقطه (رکود) وارد بخش‌های دیگری مانند فولاد شود گرچه فولاد الآن به علت رکود در بخش ساختمان دچار مشکل شده است با این حال رکود خودروسازان به فولاد نیز خواهد رسید».
مشاور آخوند روحانی سپس به وجود پیدایش بحران ها و خیزش های اجتماعی اعتراف می کند و با هراس از ادامه این بحران و درصورتیکه رژیم نتواند برای مسائل مالی و اقتصادی پاسخی حتی مقطعی پیدا نماید، می گوید: «مسئله کسری بودجه در سال جاری مهمترین مسئله دولت است و حتی ممکن است باعث بروز نارضایتی‌هایی در جاهای مختلف کشور هم بشود».