پیامهای نمایندگان پارلمان اروپا در حمایت از بیانیه ۱۷۰ نماینده فراخوان به تضمین حفاظت مجاهدین اشرفی در لیبرتی

جولی وارد - نمایندة پارلمان اروپا از حزب کارگر انگلستان

مانند بسیاری افراد دیگر، من هم از حمله به کمپ لیبرتی در ۲۹ اکتبر بسیار منزجر شدم. کمپ لیبرتی یک کمپ پناهندگی است، نه یک بازداشتگاه. مکانی است که افراد غیر مسلح باید تحت حفاظت جامعة بین‌المللی قرار گیرند. در پی این حمله، بسیاری جان خود را از دست دادند، ۲۴ نفر. باید تحقیقاتی انجام شود که چطور امکان وقوع چنین حمله‌یی میسر شد. در حال حاضر یک محاصرة ادامه‌دار وجود دارد و ساکنان کمپ نمی‌توانند رسیدگی‌های پزشکی دریافت کنند. تا آنجا که من می‌دانم، این کمپ هم‌چنان در وضعیتی قرار دارد که نصف ساختمان‌ها تخریب شده‌اند و مواد و وسایل تخریب‌شده، هنوز جمع‌آوری نشده‌اند. این به هیچ‌وجه برای ادامة یک جامعة متمدن پذیرفته نیست. برای مثال این‌که نگذارند کمپ در شرایط مناسبی برای سکونت افراد باشد و این‌که هیچ تحقیقی در این مورد که چرا این اتفاق افتاد انجام نگیرد. بنابراین من از فراخوان به سازمان ملل، اتحادیة اروپا و دولت‌های خوب در سراسر جهان برای برجسته‌کردن این موضوع حمایت می‌کنم و این‌که تلاش کنند، نیازهای فوری و ضروری ساکنان، مورد توجه قرار گیرد.

پتری سارواما - نمایندة پارلمان اروپا از فنلاند
نیروهایی وجود دارند که می‌خواهند ساکنان کمپ لیبرتی را یک به یک به‌قتل برسانند تا آن‌که دیگر کسی باقی نماند. این به‌طور خشم‌برانگیزی علیه قانون بین‌المللی است. ما در اتحادیة اروپا و هم‌چنین در آمریکا و سازمان ملل و بقیة جامعه جهانی، باید کاری کنیم که این جنایات متوقف شود. من و حدود ۱۷۰ نفر از اعضای پارلمان اروپا یک بیانیه و درخواست به جامعه بین المللی را امضا کرده‌ایم باید بتوانیم حفاظت آنها را تأمین کنیم.

هاینز بکر - نمایندة پارلمان اروپا از اتریش
حملة اخیر به کمپ لیبرتی، بسیاری از اعضای پارلمان اروپا را به حرکت و اقدام واداشت، بیش از ۱۶۰ (۱۷۰) عضو پارلمان اروپا از خواسته‌های اضطراری حمایت می‌کنند که مدت‌هاست توسط سیاست بین‌المللی مورد حمایت قرار نگرفته. همة کشورهای عضو باید حمایت خود را اعلام کنند، تا به ساکنان کمپ لیبرتی کمک‌های بهداشتی و پزشکی داده شود و هم‌چنین کمپ لیبرتی تحت حفاظت هوایی بین‌المللی قرار بگیرد، و به‌طور مشخص فردی در مدیریت کمپ لیبرتی به‌نام فالح فیاض هست که مسئول کشتار افراد در کمپ لیبرتی شناخته می‌شود. این فرد باید تحت هر شرایطی، برکنار شود.
غیر قابل قبول است که مقصران کشتار ساکنان کمپ، مدیریت کمپ را برعهده داشته باشند و در محلی باشند که خودشان مسئول قتل دوستان ساکنانش هستند.
ما به‌عنوان اتحادیة اروپا مسئولیت داریم تا ارزش‌های خودمان و حقوق بشر جهانی را در آنجا تضمین کنیم.