محکومیت اعدام های دست جمعی زندانیان سیاسی اهل سنت توسط گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا

گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا، و کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد اعدام های دست جمعی زندانیان سیاسی اهل سنت توسط رژیم ایران را به شدت محکوم کردند و از شورای امنیت سازمان ملل خواستار ارجاع پرونده جنایات رژیم ایران از جمله قتل عام  زندانیان مجاهد در سال ۶۷ به دادگاه بین المللی جنایی شدند.

کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد ضمن محکومیت موج جدید وحشیانه اعدامها در ایران، از جمله اعدام ۲۵ زندانی سیاسی اهل سنت،  به شورای امنیت سازمان ملل فراخوان داد که قتل عام سال ۱۳۶۷ را بعنوان جنایت علیه بشریت شناخته و عاملان آن به دست عدالت سپرده شوند.

کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد در ادامه اطلاعیه مطبوعاتی خود می افزاید: مسئولین آن قتل عام هیچگاه محاکمه نشدند و برعکس در پست های اجرایی در ایران به کارشان ادامه دادند. خیلی از آنها در حال حاضر از مجریان و مقامات بالای این رژیم هستند، از جمله وزیر دادگستری این دولت، مصطفی پورمحمدی عضو کمیته مرگ در سال ۱۹۸۸ بوده است.

گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا نیز که از حمایت ۳۰۰ نماینده پارلمان اروپا از گروه های مختلف سیاسی برخوردار است، عمل وحشیانه (اعدام زندانیان اهل سنت را) که جنایت علیه بشریت است شدیدا محکوم کردو در اطلاعیه مطبوعاتی خود یادآوری کرد: بیش از ۲۵۰۰ نفر در ایران در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی که به دروغ مدعی پیش برد اصلاحات است، اعدام شده اند. وی هرگز یک کلمه علیه اعدام ها به زبان نیاورده بلکه احکام اعدام را به عنوان قانون خدا مورد ستایش قرار داده است.

ما از شورای حقوق بشر سازمان ملل، شورای امنیت ملل متحد و نماینده عالی اتحادیه اروپا خانم فدریکا موگرینی میخواهیم تا این اعدام ها را به طور علنی محکوم کرده و پرونده جنایات رژیم ایران را به دادگاه بین المللی جنایی ارجاع بدهند. تمامی روابط اقتصادی با رژیم ایران باید معلق و مشروط به توقف اعدام ها و پیشرفت واقعی در حقوق بشر بشود.