مریم رجوی خواستار قطعنامه سازمان ملل در مورد قتل عام سال۶۷ شد - خبرگزاری فرانسه

پاریس -۲۴ اوت ۲۰۱۶- خبرگزاری فرانسه- اپوزیسیون ایران از سازمان ملل متحد خواستار یک قطعنامه در مورد «قتل عام» مخالفان درسال ۶۷(۱۹۸۸میلادی) میشود.

پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، مریم رجوی، روز چهارشنبه از سازمان ملل متحد خواستار یک قطعنامه در مورد « قتل عام» هزاران مخالف سیاسی در ایران در سال ۱۹۸۸ شد.
خانم رجوی در بیانیه یی به مناسبت برگزاری نمایشگاه یادبود خاطره شهیدان سال ۶۷در شهرداری منطقه دوم پاریس، که  با حضور بسیاری از منتخبان فرانسوی برگزار شد، گفت: «در سالگرد کشتار جمعی هولناکی که توسط دیکتاتوری مذهبی حاکم برایران انجام شد، ما خاطره قتل عام 30000 زندانی سیاسی قتل عام شده را بار دیگر به یاد می آوریم».
از اوت 1988 تا فوریه 1989، سران رژیم ایران اقدام به اعدام جمعی زندانیان سیاسی کردند.
خانم رجوی گفت: «سازمان ملل از موضعگیری در مورد این موضوع سر باز زده است. این است سیاست مماشات. این است قربانی کردن حقوق بشر در مسلخ تجارت».
او فراخوان داد که «امروز زمان آن فرا رسیده که سازمان ملل متحد یک قطعنامه در مورد این قتل عام صادر کند. جامعه بین المللی باید آخوندهای حاکم بر ایران را  به محاکمه بکشد»
پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران در پیام خود از یک نوار صوتی ضبط شده از آیت الله حسین علی منتظری، جانشین سابق خمینی، سخن گفت؛کسی که در رابطه با این قتل عام در مقابل حاکمیت ایستاد و در سال 2009 درگذشت. این  نوار اخیرا در ایران علنی شده است».
بر اساس این سند، که مربوط به سال۱۹۸۸(سال ۶۷ ) است، حسینعلی منتظری می گوید این  قتل عام «بزرگترین جنایتی است که در جمهوری اسلامی به وقوع پیوسته است».
پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران تأکید کرد: «بخاطر این اعتراضات بود که منتظری (توسط  خمینی)کنار گذاشته شد و از آن پس تا آخر عمر تحت نظر بسر می برد.» . در این فایل صوتی منتظری وزیر فعلی دادگستری کنونی رژیم ایران ، مصطفی پور محمدی را یکی از مسئولان اصلی کشتار سال ۶۷  معرفی می کند.

شبکه های اجتماعی و بین المللی از جمله ، شبکه بین المللی یاهو، در گزارشیهای خود دراین باره نوشتند: رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران مریم رجوی در نمایشگاه عکس زندانیان سیاسی اعدام شده در ایران در سال ۱۹۸۸ که  در شهرداری منطقه ۲ پاریس برگزار شد، به تحقیق بین المللی در باره این جنایت بزرگ فراخوان داد.
ژاک بوتو شهردار منطقه ۲ پاریس، ژان فرانسوا لوگاره شهردار منطقه ۱ پاریس و شماری از شخصیتهای فرانسوی چون رامایاد وزیر پیشین حقوق بشر، و همچنین اینگرید بتانکورد، کاندیدای سابق ریاست جمهوری از کلمبیا در این برنامه شرکت داشتند و سخنرانی کردند.
شهرداری منطقه ۲ پاریس با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: این نمایشگاه بخصوص سالگرد غم انگیز کشتار ۳۰ هزار زندانی سیاسی در طی تابستان ۱۹۸۸ در ایران را یاد آوری می کرد. این واقعه وحشتناک تاریخ معاصر، با افشای چند روز پیش نوار صوتی گفتگویی در بالاترین سطوح که مستقیما مسئول کشتار بوده اند، اکنون به روی صحنه آمده است.
ژاک بوتو شهردار ناحیه دوم پاریس ضمن محکوم کردن این جنایتها،  گفت ضروری است  رژیم ایران وادار شود که اعدامها را متوقف کند و روابط با این رژیم منوط توقف اعدام و به خصوص به پایان دادن به اعدامها منوط  و مشروط شود. ژاک بوتو معتقد است که موج اعدامهایی را که در ماههای اخیر در ایران اتقاق افتادند ادامه کشتار ۱۹۸۸ می باشد.
خانم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران به قهرمانان مقاومت فرانسه و قربانیان اشغالگری نازی درود فرستاد.
و از جامعه بین المللی بخصوص سازمان ملل متحد خواست که آخوندهای حاکم بر ایران را مورد محاکمه قرار دهند.
در طول نمایشگاه شاهدان این جنایات، از جمله زندانیان سیاسی ایرانی،  مشاهدات دردناکشان را  با بازدید کنندگان از نمایشگاه در میان گذاشتند. آنها همچنین داستانهای دلاوری مقاومین ایرانی را باز گو کردند.
ژاک بوتو اعلام کرد: «منطقه ما روز آزادی پاریس را گرامی می دارد، که به ۴ سال اشغالگری آلمان نازی پایان داد. اگر کشورهای اروپایی توانستند بطور پایدار از چنگ دیکتاتوری رها شوند، بخاطر این است که آنها توان دارند که گذشته را به یاد بیاورند تا تکرارش نکنند.
به سکوت برگزار کردن این جنایت انزجار آور در تاریخ ایران باعث ادامه جنایاتی میشود که غیر قابل توصیف است به همین خاطر است که شهرداری ناحیه دو مفتخر است که میزبان این نمایشگاه باشد و به شاهدان این جنایت غیر انسانی در تاریخ ایران، گوش فرا دهد».

سالگرد آزاد سازی پاریس از اشغال فاشیسم هیتلری و نمایشگاه قتل عام ۶۷ توسط فاشیسم مذهبی حاکم برایران در شهرداری منطقه ۲ پاریس

همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد آزادسازی شهر پاریس در پایان جنگ جهانی دوم از اشغال فاشیسم هیتلری در ماه اوت سال ۱۹۴۵ که در شهرداری منطقه دوم پاریس برگزار گردید، نمایشگاهی نیز به مناسبت سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی در ایران توسط فاشیسم مذهبی حاکم و به حکم خمینی جلاد، طی روزهای ۲۳و ۲۴اوت ۲۰۱۶(دوم و سوم شهریور۹۵)با حضور آقای ژاک بوتو و شمار دیگری از منتخبان و شخصیتهای فرانسوی برگزارگردید که گزارش آن متعاقبا از سیمای آزادی پخش خواهد شد.