ایران/اعدام در ملاء عام در شهرستان میامی در استان سمنان

دژخیمان خامنه ای صبح امروز چهارشنبه ۴ آذر، یک زندانی ۲۰ ساله را در شهرستان میامی از توابع استان سمنان در ملاء‌ عام حلق آویز کردند.

----------

بیشتر بخوانید:
ایران:‌ فراخوان برای نجات یک زندانی از اعدام که هنگام جرم انتسابی ۱۵ساله بوده است
اعدام 17 زندانی ازجمله ۶ جوان۲۰تا ۲۵ساله، 5 روز پس از محکومیت اعدامها در ایران توسط ملل متحد
مقاومت ایران برای نجات جان سالار شادی زادی، زندانی جوانی که به هنگام ارتکاب جرم انتسابی فقط ۱۵سال داشته، فراخوان می دهد و از عموم مراجع بین المللی حقوق بشر و ارگانهای مدافع حقوق جوانان می خواهد که به این بربریت و وحشیگری قرون وسطایی اعتراض کنند و با اقدامهای مؤثر مانع اعدام این جوان شوند.
سالار شادی زادی بعد از تحمل ۹سال حبس قرار است در روز ۷ آذرماه اعدام شود. به گزارش عفو بین الملل در دهه گذشته دست کم ۷۲زندانی زیر ۱۸ در ایران تحت حاکمیت ملایان اعدام شده اند.
فاشیسم دینی حاکم بر ایران که مردم بر آن نام «ابو داعش» نهاده اند تنها طی ۵ روز گذشته و بعد از تصویب قطعنامه محکومیت نقض وحشیانه حقوق بشر در ایران و فراخوان ملل متحد به توقف اعدام در ایران، دست کم ۱۷زندانی را اعدام کرده است. ۶ تن از آنان به هنگام اجرای حکم مرگ بین ۲۰تا ۲۵سال داشتند.
امروز چهارشنبه ۴ آذر یک جوان ۲۰ساله در شهرستان میامی در استان سمنان در ملأعام به دار آویخته شد. روز پیش از آن نیز علیرضا شاهی یک زندانی ۲۵ساله به رغم فراخوان ارگانهای بین المللی همراه با چهار زندانی دیگر به دار آویخته شد. او از سن 18سالگی به مدت هفت سال در زندان به سر برده بود.
 سه زندانی که در روز ۳۰ آبان در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شدند، هرسه جوان بودند. مجتبی لک زهی ۲۲ساله، به هنگام ارتکاب جرم انتسابی 17ساله بوده و حسن دوری مقدم ۲۰ساله هر دو از هموطنان بلوچ و نظیر احمدریگی 24ساله تبعه افغانستان بود. مهدی بودینه که در همان روز در زندان مرکزی زابل اعدام شد نیز ۲۵ساله بود.
 رژیم آخوندی با اعدام جوانان در ملأعام و در زندانهای شهرهای سراسر ایران در صدد است که جو رعب و وحشت در جامعه را شدت بخشد و از خیزش مردم به جان به لب آمده که خود رژیم نام «لشکر گرسنگان» را بر آنها نهاده جلوگیری کند. مقاومت ایران عموم مردم ایران به ویژه جوانان را به اعتراض علیه این جنایتها فرا می خواند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۴ آذر ۱۳۹۴ (۲۵نوامبر ۲۰۱۵)
 --------------
ایران:‌ اعدام ۱۱ زندانی بعد از تصویب قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر در ایران توسط ملل متحد
چرخه سرکوب به ویژه اعدامهای جمعی بعد از تصویب قطعنامه کمیته سوم مجمع عمومی در 28 آبان، که به رژیم آخوندی «برای لغو مجازات مرگ، در قانون و در عمل» فراخوان داد، همچنان ادامه دارد. در این فاصله اعدام دست کم ۱۱زندانی ثبت شده است. روند مرگباری که برای ایجاد رعب و وحشت و جلوگیری از انفجار خشم مردم به جان آمده سراسر ایران را در می نوردد.

صبح روز سه شنبه ۳آذر ماه رژیم آخوندی علیرضا شاهی یک زندانی ۲۵ساله را به رغم فراخوان ارگانهای بین المللی همراه با چهار زندانی دیگر در زندان گوهردشت به دار آویخت. او از سن 18 سالگی به مدت 7 سال در زندان به سر برده بود.
 روز پیش از آن دو زندانی در زندان مرکزی تبریز اعدام شدند. چهار زندانی دیگر شامل یک زن زندانی به نام هاجر صفری نیز در روز 21 آبان (12نوامبر) در همین زندان اعدام شده بودند.
در روز شنبه 30 آبان دژخیمان رژیم سه زندانی از هموطنان بلوچ را در زندان مرکزی زاهدان به دار آویختند. در همان روز یک زندانی ۲۵ساله به نام مهدی بودینه در زندان مرکزی زابل اعدام شد.
اعدام یک زندانی در زندان میاندوآب و یک زندانی تبعه پاکستان به نام محمد یونس جمال الدینی در زندان مرکزی زاهدان که در روز ۲۷ آبان صورت گرفت و اعدام چهار زندانی در زندان مرکزی کرج از دیگر جنایتهای رژیم طی دو هفته اخیر است.
 در همین فاصله انتقال دسته دسته زندانیان محکوم به اعدام به سلولهای انفرادی از جمله در زندان میناب ادامه دارد. تعدادی از زندانیان برای دومین بار به سلولهای انفرادی گوهردشت منتقل شده اند. انتقال زندانیان به پای چوبه دار برای مشاهده به دار آویختن دیگر زندانیان از شکنجه های رایج در زندانهای رژیم ضدبشری آخوندها است.
این اعدامهای جنایتکارانه آنهم چند روز پس از تصویب قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر در ایران حاکی از رویارویی رژیم آخوندی با جامعه بین المللی است و ضرورت ارجاع پرونده نقض حقوق بشر در ایران به شورای امنیت ملل متحد را مضاعف می کند. مراوده با رژیمی که همه استانداردهای بین المللی را نقض می کند باید مشروط به توقف مجازاتهای وحشیانه به ویژه مجازات اعدام شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
3 آذر ۱۳۹۴ (24نوامبر ۲۰۱۵)