فراخوان برای نجات جان سالار شادی زادی - اعدام ۱۷ زندانی از جمله ۶ جوان طی پنج روز گذشته

ایران:‌ فراخوان برای نجات یک زندانی از اعدام که هنگام جرم انتسابی ۱۵ساله بوده است
اعدام ۱۷ زندانی ازجمله ۶ جوان۲۰تا ۲۵ساله، ۵ روز پس از محکومیت اعدامها در ایران توسط ملل متحد

مقاومت ایران برای نجات جان سالار شادی زادی، زندانی جوانی که به هنگام ارتکاب جرم انتسابی فقط ۱۵سال داشته، فراخوان می دهد و از عموم مراجع بین المللی حقوق بشر و ارگانهای مدافع حقوق جوانان می خواهد که به این بربریت و وحشیگری قرون وسطایی اعتراض کنند و با اقدامهای مؤثر مانع اعدام این جوان شوند.
سالار شادی زادی بعد از تحمل ۹سال حبس قرار است در روز ۷ آذرماه اعدام شود. به گزارش عفو بین الملل در دهه گذشته دست کم ۷۲زندانی زیر ۱۸ در ایران تحت حاکمیت ملایان اعدام شده اند.
فاشیسم دینی حاکم بر ایران که مردم بر آن نام «ابو داعش» نهاده اند تنها طی ۵ روز گذشته و بعد از تصویب قطعنامه محکومیت نقض وحشیانه حقوق بشر در ایران و فراخوان ملل متحد به توقف اعدام در ایران، دست کم ۱۷زندانی را اعدام کرده است. ۶ تن از آنان به هنگام اجرای حکم مرگ بین ۲۰تا ۲۵سال داشتند.
امروز چهارشنبه ۴ آذر یک جوان ۲۰ساله در شهرستان میامی در استان سمنان در ملأعام به دار آویخته شد. روز پیش از آن نیز علیرضا شاهی یک زندانی ۲۵ساله به رغم فراخوان ارگانهای بین المللی همراه با چهار زندانی دیگر به دار آویخته شد. او از سن ۱۸ سالگی به مدت هفت سال در زندان به سر برده بود.
 سه زندانی که در روز ۳۰ آبان در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شدند، هرسه جوان بودند. مجتبی لک زهی ۲۲ساله، به هنگام ارتکاب جرم انتسابی ۱۷ ساله بوده و حسن دوری مقدم ۲۰ساله هر دو از هموطنان بلوچ و نظیر احمدریگی ۲۴ ساله تبعه افغانستان بود. مهدی بودینه که در همان روز در زندان مرکزی زابل اعدام شد نیز ۲۵ساله بود.
رژیم آخوندی با اعدام جوانان در ملأعام و در زندانهای شهرهای سراسر ایران در صدد است که جو رعب و وحشت در جامعه را شدت بخشد و از خیزش مردم به جان به لب آمده که خود رژیم نام «لشکر گرسنگان» را بر آنها نهاده جلوگیری کند. مقاومت ایران عموم مردم ایران به ویژه جوانان را به اعتراض علیه این جنایتها فرا می خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۴ آذر ۱۳۹۴ (۲۵نوامبر ۲۰۱۵)