پیام دکترطارق الهاشمی به مردم عراق، جامعه عرب وجامعه بین المللی

دکتر طارق الهاشمی، طی پیامی در باره تحولات عراق و اقدامات سرکوبگرانه مالکی علیه مردم وعشایر الانبار، که از تلویزیون التغییر پخش شد، گفت: همه عراقیان را مخطاب قرار می‌دهم و به آنها می‌گویم به میدانها بیایید و به برادرانتان که در فلوجه و رمادی و ابوغریب و طارمیه و دیالی و موصل و تکریت و غیره که پایداری می‌کنند یاری برسانید، تلاشهای دشمنتان را از هم بپاشید و او را در همه جبهه‌ها درگیر کنید.

وی تأکید کرد که فرصت تغییر در دسترس است و حق و عدالت پیروز می شود.
طارق الهاشمی افزود: عشایرمان در جنوب را فرا می‌خوانم که فرزندانشان را به جنگ با هم وطنانشان درالانبار نفرستند، از دست رفتن آنها قابل توجیه نیست، و از جان باختن آنها کسی سودی نمی‌برد، مگر مالکی که وابسته به رژیم ایران است و با کین توزی و فرقه گرایی می خواهد به دور سوم نخست وزیری برسد او مذهب را بهانه می کند ولی دروغ می گوید.  
دکتر طارق الهاشمی در پیامش خطاب به جامعه عراق گفت: از همین جا رهبران عرب را فرا می‌خوانم که مردمتان در عراق را بحال خود رها نکنید و به اتحادیه عرب و کنفرانس همکاری اسلامی می‌گویم که وظیفه‌شان را در مقابل ظلم و قتل و تغییر هویت عربی اسلامی و کوچ که این یک پاکسازی مذهبی کامل است که بر اهل سنت روا می‌شود، بی‌توجه نباشند.
هم‌چنین سازمان ملل را فرا می‌خوانم و گزارشهای زیادی از وضعیت خطرناک وتراژدی دارم که لازم است فوراً برای متوقف کردن خصومت مالکی با مردم الانبار دست به‌کار شود و همه نیروهایش را  بدون شروط از همه استانهای بپاخاسته بیرون بکشد.
شورای امنیت باید یک نشست فوق‌العاده برای بررسی تجاوز مالکی به الانبار برگزار کند.
دکتر طارق الهاشمی اضافه کرد: از دولت آمریکا می‌خواهم که به بی‌طرفی ملتزم باشد و از دولت نوری المالکی به بهانه مبارزه با تروریزم حمایت نکند. نمونه بازی رژیم سوریه هر چند با تأخیرولی فاش شد که با نام سازمان تروریستی داعش ترس ایجاد می‌کند و باید به یاد آورد که رژیم مالکی فتوکپی و یا آن روی سکه رژیم بشار اسد است.
وی از سازمانهای کمک رسانی در کشورهای عربی و اسلامی خواست که به درد و رنج خانواده‌های کوچ کرده در الانبار توجه کنند و آنها را مورد حمایت قراردهند.