فراخوان هیأت عربی دفاع از ساکنان لیبرتی به دولت عراق برای لغو محاصره پزشکی

2034پزشک و کادردرمانی بیمارستانهای عراق محاصره پزشکی لیبرتی را جنایت علیه بشریت خوانده و خواستار لغو فوری آن شده اند.

در کمپ لیبرتی بیش از 962 بیمار در نوبت قرارهای تخصصی هستند و 256 بیمار قرار عمل جراحی دارند.
 در اثر محاصره ضد انسانی پزشکی، از 2009 تا کنون 22بیمار زجرکش شده و به تشدید بیماری یا صعب العلاج شدن، وضع دهها بیمار دیگر منجر شده است.
در حالی که کمیساریای عالی پناهندگان بارها تاکید کرده مترجم بخشی از حق دسترسی آزاد به خدمات درمانی است، نیروهای امنیتی برای اذیت بیماران غالبا اجازه نمیدهند بیماران، توسط مترجمان خود همراهی شوند.
53تن نیاز به عمل جراحی چشم دارند که درمان آنها به تأخیر افتاده است.
هیئت عربی دفاع از ساکنان لیبرتی همراه با سایر ارگانهای بین المللی مدافع حقوق بشر از جمله مجمع پارلمانی شورای اروپا، از دولت عراق خواستار لغو محاصره پزشکی ضد انسانی اعمال شده علیه ساکنان کمپ لیبرتی، دسترسی آزادانه به خدمات پزشکی و آزادی تردد ساکنان برای دسترسی به پزشک هستند.


روزنامه السیاسه چاپ کویت نوشت:
2034 پزشک و کادر درمانی بیمارستانهای عراق، محاصره پزشکی لیبرتی را جنایت علیه بشریت خواندند  و خواستار لغو فوری این محاصره ضد انسانی شدند و افزودند در کمپ لیبرتی بیش از 962 بیمار در نوبت قرارهای تخصصی هستند و این محاصره ظالمانه به تشدید بیماری یا صعب العلاج شدن، وضع دهها بیمار دیگر منجر شده است.

روزنامه الدستور چاپ اردن نوشت:
  در یک روند آکنده از محدودیت و آزار مأموران امنیتی، ساکنان لیبرتی روزانه تنها 4 نفر و  فقط 2ساعت امکان استفاده آن هم هر روز فقط از یک بیمارستان و در ساعتهای مرده پایان وقت اداری دارند. این در حالی است که کمیساریای عالی پناهندگان بارها تاکید کرده است مترجم بخشی از حق دسترسی آزاد به خدمات درمانی است، نیروهای امنیتی  برای زجر دادن بیماران غالبا  اجازه نمیدهند بیماران، توسط مترجمان خود همراهی شوند.
20آذر93