درگیریهای عشایر عراق با نظامیان مالکی

 

اعتراضات فراگیر سیاسی علیه دیکتاتوری و توطئه های مالکی در انتخابات خبرگزاری رویتر گزارش داد:  نیروهای مسلح  شبانه به مقر  یک تیپ ارتش مالکی  در جنوب بغداد حمله کردند، 12نفر سرباز را کشتند و جنگ خود علیه دولت مالکی  را به پایتخت نزدیکتر می‌کنند.

منابع مطلع گفتند  درگیری زمانی رخ داد که  مهاجمان گلوله‌های خمپاره را  روی مقر تیپ مستقر در  یوسفیه در 15 تا 20 کیلومتری بغداد شلیک کردند. جاده‌های منتهی به این منطقه روز پنجشنبه در حالی که درگیریها ادامه داشت بسته شد و نیروهای تقویتی به آن‌جا اعزام شدند.
[جمعه – 15 فروردین 93
به گزارش تلویزیون الجزیره  در جریان حمله نیروهای عشایر به نظامیان مالکی در جنوب غرب بغداد نزدیک به 80 تن کشته شدند.  این منبع افزود: 64 تن از کشته شدگان از نظامیان مالکی بودند  که در میان آنها چند افسر دیده می شود.  در این حملات 23 خودرو  نظامیان مالکی منهدم شد.
جمعه – 15 فروردین 93
سپهبد حسام الدین الدلیمی عضو شورای نظامی انقلابیون الانبار عراق به تلویزیون الرافدین گفت: یک تحول کیفی در نزدیکی بغداد به‌وقوع پیوسته  است که طبق طرح از پیش آماده بوده است.  یک فروپاشی واضح در ارتش مالکی وجود دارد و یگانهای آن  در مقابل انقلابیون قبل از رو در رویی فرار می‌کنند.  انقلابیون مناطق متعددی را در بغداد به کنترل درآورده‌اند و سلاحها و خودروها و مهمات زیادی را به‌دست آورده‌اند. در این نبردها تعداد زیادی  از نظامیان مالکی به اسارت درآمده اند.»
تلویزیون الرافدین-  15 فروردین 93  
به گزارش تلویزیون التغییر، دکتر رافع الرفاعی مفتی دیار عراق در باره بحران الانبار گفت: بحران الانبار بحرانی است که دولت مالکی آن را ساخته است و یکی از دلایل و سبب ایجاد این بحران حذف مردم از انتخابات است تا  اهل تسنن کاملاً حذف شود و این کار با دستور دیکته‌شده از خارج است. از طرف دیگر مالکی با دامن زدن به هرج‌ومرج هدفش این است که برای خودش ولایت سوم  و چهارم فراهم کند. ولی این طرح شکست خورد. … دولت فعلی عراق از نخست‌وزیر تا پایین؛  همه کارمندان دون پایه رژیم ایران هستند، یعنی کارمندان رژیم ایران، عراق را اداره می کنند و این ناشی از بی شرمی مقامهای دولت عراق است.
وی افزود: شبه نظامیانی که در پادگانها هستند؛ با حمایت از شبه نظامیانی که خارج پادگانها هستند مثل عصائب الحق و یوم الموعود و بدر و بقیه تفاله‌هایی هستند که در دستان رژیم ایران پرورش یافته‌اند اینها هستند که به مردم حمله می کنند و خانه‌های مردم را به توپ  می بندند و هیچ غیرت و شرفی در آنها باقی نمانده است…تجار خون هیچ‌کدام نباید انتخاب شوند....  
جمعه – 15 فروردین 93
به گزارش خبرگزاری نینای عراق، ائتلاف الوطنیه به رهبری ایاد علاوی  بر استعفای دولت مالکی و تشکیل یک دولت موقت که بتواند یک انتخابات سالم و شفاف را مدیریت نماید تاکید کرد و کمیساریای انتخابات را به نقض التزاماتش بر مبنای قانون اساسی متهم کرد.
ائتلاف الوطنیه از نیروهای بین‌المللی خواست تا به سرعت و قبل از این‌که دیر بشود اقدام نمایند و اعلام کرد: بی تفاوتی آنها در قبال آن‌چه که مالکی و افراد با نفوذ در کنار او برای به تعطیل کشاندن انتخابات انجام می دهند عراق را به ویرانه ای تبدیل می کند که از وضعیت فعلی در سوریه نیز بدتر خواهد بود“.
جمعه – 15 فروردین 93
از سوی دیگر به گزارش تلویزیون العربیه طلال الزوبعی، از رهبری ائتلاف متحدون گفت: لایحه اعلام وضعیت فوق‌العاده که مالکی به مجلس ارائه داده است و به گفته قانونگذاران عراق به معنی حکومت نظامی است،  در مجلس تصویب نخواهد شد.
جمعه -  15 فروردین 93
تلویزیون التغییر گزارش داد: حامد المطلک نماینده  پارلمان عراق گفت فراکسیون نوری المالکی  با حمایت آمریکا و دخالت مستقیم رژیم ایران تلاش می کنند، اهل سنت را از روند سیاسی خارج کنند. وی خاطرنشان کرد حذف اهل تسنن اخیرا شتاب گرفته است و قانون حسابرسی و عدالت گزینشی و با انگیزه های مذهبی وحزبی عمل می کند »
جمعه – 15 فروردین 93