حاکمیت خامنه ای - اقتصاد ایران در کشتزار برهوت

بحران شدید اقتصادی در دیکتاتوری خامنه ای که قرار بود با آمدن آخوند روحانی تنها طی «100 روز» حل و فصل گردد، اکنون بحدی روبه رشد و گسترش گذاشته است که حتی نزدیکترین تحلیلگران رژیم نیز برای خروج از آن هیچگونه چشم اندازی نمی بینند. دراین رابطه سعید لیلاز ، کارشناس اقتصاد در رژیم آخوندی ضمن بر شمردن چهار عامل مهم در بروز بحران اقتصادی، و با زدن تیر خلاص به تمامی تبلیغات دولت «تدبیر و امید» از جمله گفت: “بحران اول، فساد است. معتقدم بعد از عراق فاسد‌ترین اقتصاد جهانیم. دومین بحران، بهره‌وری است. رشد بهره‌وری در اقتصاد ایران در ۱۰ سال منتهی به دولت روحانی منفی بوده بعد از آمدن روحانی هم ما شواهدی مبنی بر اینکه این رشد مثبت شده باشد، نداریم. بحران سوم، فقدان سرمایه‌گذاری به دلیل همین منازعات است و چهارمین بحران، افزایش شکاف طبقاتی به یکی از بد‌ترین حالت‌ها در تاریخ ایران است».( سایت حکومتی فرارو ۶ دیماه ۱۳۹۵)

اگر قرارباشد با این جملات کارنامه ای برای حکومت ولی فقیه صادر شود، به یقین معدل آن «صفر» خواهد بود. زیرا این سخنان در حالی بیان می شود که دولت های دست نشانده خامنه ای اولا خود نخستین مولد مقوله ای بنام «فساد» بوده و در ثانی توقف «رشد اقتصادی» در ایران، در حالی بوقوع می پیوندد که تنها در دوران احمدی نژاد، دیکتاتوری ولی فقیه قریب ۸۰۰ میلیارد دلار و در دوره بعد ، یعنی دولت آخوند روحانی ، معادل 200 میلیارد ورودی ثبت کرده اند. حال سوال اینجاست که برسر این درآمد های نفتی و اموال ملی چه آمده است؟ این سرمایه های هنگفت به چه کانال هایی واریز شده اند؟ و چگونه با این حجم عظیم از درآمد های نفتی، اقتصاد ایران به این حال و روز وخیم افتاده است؟
این تحلیلگر حکومتی در ادامه می افزاید: «رشد اقتصادی در ایران به زودی از نفس خواهد افتاد. پیش‌بینی من این است که از سال ۹۶ به بعد رشد اقتصادی شروع به پایین آمدن می‌کند. به این دلیل که تشکیل سرمایه در اقتصاد ایران مختل شده و به دلیل فقدان سرمایه‌گذاری این رشد کاهش می‌یابد. از آنجا که آمار ۹۵ را هنوز نداریم، اما شواهدی از پیشرفت دیده نمی‌شود».
ترجمان این جملات به معنای ریختن آب پاکی بر تمامی ادعاهای آخوند روحانی مبنی بر رشد اقتصادی است. زیرا اکنون که به داده های حکومتی نیم نگاهی می اندازیم، بخوبی در می یابیم که معنا و مفهوم واقعی «رشد اقتصادی» در دولت آخوند روحانی، همان شیاد بازی «افزایش درآمد های نفت و گاز» است که پس از برداشته شدن تحریم های اتمی، اکنون به سقف قریب دو نیم میلیون بشکه در روز رسیده است.
همچنین باید خاطر نشان کرد که در علم اقتصاد «رشد اقتصادی» به معنای افزایش تولید کشور در یک سال پایه می باشد. در سطح کلان به معنای افزایش تولید ناخالص ملی یا تولید ناخالص داخلی است. بهترین بینه برای رسیدن به رشد اقتصادی در هرجامعه ای باید به نمودار «خط تولید» توجه نمود. در صورت افزایش تولید می توان گفت که در آن کشور «رشد اقتصادی » بوقوع پیوسته است.
حال با نگاهی به واقعیات موجود در دیکتاتوری خامنه ای و در حالیکه برای نمونه به گفته رفسنجانی بیش از ۶۰ درصد از کارخانه ها و صنایع تولیدی به تعطیلی و یا نیمه تعطیلی کشیده شده اند، باید از روحانی دروغگو سوال کرد، که چگونه با وجود این بحران عظیم که به خیل ۷ میلیون بیکار در جامعه راه برده است، وی همچنان از «رشد اقتصادی» سخن به میان می آورد؟

http://fararu.com/fa/news/300347/%D9%A4-%D8%A8%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86