خانم رجوی به معلمان به پا خاسته درود فرستاد و به گسترش اعتراضات و حمایت از معلمان فراخواند

تنها سرنگونی آخوندها به دست مردم و مقاومت به فقر و بیکاری و تورم پایان می‌دهد

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، به معلمان و همچنین به کارگران و زحمتکشان به پا خاسته که در نقاط مختلف کشور از جمله دست کم در 27 استان کشور برای احقاق حقوق حقه خود و در اعتراض به تبعیض و فساد و اقدام‌های سرکوبگرانه رژیم آخوندی در نقاط مختلف کشور دست به اعتراض زده‌اند، درود فرستاد و عموم مردم به‌ویژه جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان را به گسترش اعتراضات و همبستگی با معلمان فراخواند.
جنبش اعتراضی معلمان که از سال گذشته جریان دارد در روز پنجشنبه 27 فروردین تهران و اکثر استان‌ها ازجمله فارس، گیلان، مازندران، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، مرکزی، کردستان، زنجان، یزد، البرز، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمالی، سیستان و بلوچستان، لرستان، ایلام، کرمان، کرمانشاه، قزوین، اراک، قم، خوزستان، همدان را در برگرفته است. معلمان خواستار لغو احکام قضایی و آزادی معلمان زندانی، افزایش حقوق، رفع تبعیض و بهبود کیفیت فضای آموزشی شدند.
تظاهرکنندگان بر روی پلاکاردهایی که حمل می کردند از جمله نوشته بودند: «معلم زندانی آزاد باید گردد»، «بهبود سطح معیشت حق مسلم ماست»، «برابری حق مسلم ماست»، «سکوت ما بلندتر از فریاداست»، «انتقاد ممنوع-اختلاس آزاد».
در کرمان، معترضان با به تن کردن کفن، به‌طور نمادین وضعیت معلمان را به نمایش گذاشته و در برخی شهرها علیه وزیر آموزش‌وپرورش روحانی شعار می‌دادند.
خانم رجوی گفت: درحالی‌که معلمان با فقر و تنگ‌دستی طاقت‌فرسا دست به گریبان‌اند سرمایه‌های مردم ایران صرف پروژه‌های ضد میهنی صدور بنیادگرایی و تروریسم، تولید بمب اتمی، تقویت ماشین سرکوب و سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس می‌شود یا توسط سردمداران رژیم و خانواده‌هایشان چپاول می‌گردد.
بودجه رسمی ارگان‌های نظامی و سرکوب و صدور تروریسم، سه برابر بودجه آموزش‌وپرورش با حدود یک‌میلیون معلم و 13 میلیون دانش‌آموز است. خارج از بودجه رسمی نیز میلیاردها دلار از طریق خامنه‌ای و امکانات کلان اقتصادی که در اختیار پاسداران و اطلاعات آخوندی است و هیچ کنترلی بر آن‌ها نیست صرف این ارگان‌ها می‌شود.
خانم رجوی افزود: تا رژیم آخوندی در ایران بر سرکار است، فقر و بیکاری و تورم و گرانی که دامنگیر عموم مردم به‌ویژه معلمان و کارگران سراسر کشور است، تشدید می‌شود و تنها سرنگونی این رژیم ضد بشری به دست مردم و مقاومت ایران و استقرار دموکراسی و حاکمیت مردم به این فاجعه بزرگ پایان می‌دهد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
27 فروردین 1394(16 آوریل 2015)