انتقال زندانی سیاسی نرگس محمدی به بیمارستان و انتقال به زندان

زندانی سیاسی نرگس محمدی روز یکشنبه ۱۳ تیر در ششمین روز اعتصاب غذا به دلیل وخامت حالش، به بیمارستان منتقل و دوباره به زندان بازگردانده شد.

وی در اعتراض به جلوگیری از تماس با فرزندانش از روز هفتم تیر دست به اعتصاب غذا زده است و تاکنون دوبار دچار تشنج شده.
نرگس محمدی در حالی به تداوم اعتصاب غذایش ادامه می دهد که برای کنترل بیماری‌هایش نیاز به مصرف دارو داشته و تاکنون دوبار دچار تشنج شده است.

بیشتر بخوانید
وی طی نامه‌یی از زندان اوین نوشته بود: «طی یک‌سال گذشته تجربه عجیبی در زندان داشتم. بودن در زندان و حتی حکم ۱۶ سال حبس در پرونده اخیرم، نه‌تنها پشیمانم نکرده بلکه اراده و باورم را برای دفاع از حقوق‌بشر بیش از پیش تقویت کرده است… مدافع حقوق‌بشر بودنم را جرم تلقی کردند اما تلخ‌تر آن که زن بودن و مادر بودنم را انکار کردند. تا آن زمان که بمیرم و خاموش شوم اعتراض و گلایه خواهم کرد و فراموش نخواهم کرد… به‌رغم میل و توان جسمی‌ام، راهی برایم نماند جز این‌که فریاد ”مادر بودن“ و دلتنگ بودنم را با اعتصاب‌غذا اعلام نمایم.

زندانی سیاسی نرگس محمدی در بیدادگاههای رژیم در مجموع به ۱۰ سال حبس محکوم شده است. نرگس محمدی، در حالی که بر اساس نظر پزشکان متخصص در سال ۱۳۹۱ برای ادامه درمان به‌طور موقت از زندان آزاد شده بود، با وجود ناتمام ماندن مراحل درمان در ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ با حکم دادستانی ارتجاع در تهران بازداشت و برای سپری کردن محکومیت شش ساله راهی زندان اوین شد.

وی در خرداد ماه ۱۳۸۹ بازداشت شد و در مهر ۱۳۹۰ به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، عضویت در کانون مدافعان حقوق‌بشر و تبلیغ علیه نظام» در مجموع به ۱۱ سال حبس محکوم شد که بعداً این حکم به ۶ سال تقلیل یافت.
نرگس محمدی از ماه آوریل ۲۰۱۲ عضو افتخاری انجمن قلم دانمارک نیز شده است.