ایران - رشد منفی ۲۵ درصد صنعت، رکود عمیق را در پی خواهد داشت

سرکرده اتاق بازرگانی صبح روز ۲۰ بهمن ـ در نشست هیأت کارگزاران رژیم در این ارگان ـ گفت: «استمرار رشد منفی تولیدات صنعتی منجر به تعمیق رکود شده و لازم است که راه کارها و سیاستگذاریهای ویژه‌یی برای خروج از رکود صورت گیرد».

او با بیان این که رشد شاخص تولید شاخصهای صنعتی در پائیز سال ۹۴ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل منفی ۲۴.۸ درصد بوده است، گفت: «این رقم در ۹ ماهه سال جاری نیز منفی ۱۱.۹۴ درصد است».
وی افزود: «رشد فروش واحدهای صنعتی در فصل سوم سال ۹۴ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته منفی ۱۹ درصد بوده است. همچنین در یک سال گذشته تمام بخشهای صنعتی کشور ـ به غیر از صنایع دارویی و غذایی ـ رشد منفی داشته است».
او در ادامه گفت: «یکی از آمارهای نگران کنندة موجود، کاهش واردات کالاهای اساسی است که این امر نقش تامین کنندة مواد اولیه برای بسیاری از صنایع را دارد».
این سرکردة رژیم ـ در رابطه با راه برون رفت از این وضعیت ـ چنین گفت: «با توجه به این که در یک سال گذشته رشد اقتصادی در تمام بخشهای صنعتی منفی بوده است و امکان رشد اقتصادی نداریم، تنها بهترین راه تقویت صادرات است و انجام اموری که به تحقق این امر کمک می‌کند».