الحیات: تظاهرات در پاریس علیه دیدار روحانی

الحیات روز پنجشنبه 8بهمن 94گزارشی از تظاهرات مقاومت ایران در پاریس علیه سفر آخوند روحانی به این کشور درج کرد و نوشت: ”تظاهرکنندگان در پاریس در اعتراض به دیدار حسن روحانی و در محکومیت نقض حقوق بشر و مجازات اعدام در ایران تظاهرات کردند“.

به نوشته الحیات تظاهر کنندگان از میدان ”دانفر روشرو“ در جنوب پایتخت به سمت ”انوالید“ در وسط پایتخت راهپیمایی کردند.
الحیات افزود: مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران گفت” روحانی به عنوان یک مقام بالای دیکتاتوری دینی طی 37 سال گذشته، در تمامی جنایتهای این رژیم دست دارد“.
خانم مریم رجوی از ” دو هزار اعدام در ایران از زمان ریاست جمهوری روحانی در سال 2013 صحبت کرد و او را به عنوان مدره و معتدل محکوم کرد و گفت: ” این یک نیرنگ بزرگ است که هدف آن جذب کمک های غرب به تهران می باشد“.
الحیات در ادامه نوشت: بیش از 60 پارلمانتر طی نامه سرگشاده یی از اولاند رئیس جمهور فرانسه خواستند که ” از همتای ایرانی خود بخواهد که زندانیان سیاسی را آزاد کند”.
جوزیه بوویه نمایندة پارلمان اروپا و مدافع محیط زیست فرانسه گفت: ”چگونه می توان فرش قرمز برای دستیابی به قرارداد و بازار جلوی پای کسی که اعدام در رأس اقدامات سیاسی وی قرار دارد پهن کرد؟ به نظر من این اقدام مطلقاً غیر قابل قبول است“.
الحیات افزود: سازمان عفو بین الملل گزارش داد ” رژیم ایران رژیمی است که بیشترین اعدام نوجوانان را در دنیا انجام میدهد، همزمان سازمان خبرنگاران بدون مرز تبدیل شدن ایران به یکی از 5 کشور زندان بزرگ برای خبرنگاران را محکوم کرد“.
الحیات: 8بهمن94-28ژانویه2016