رژیم آخوندی - «گروگانگیری» با هدف کسب درآمد


صدور بحران به خارج از مرزها، تروریسم و گروگانگیری به یقین یکی از ستون اصلی برای بقای دیکتاتوری ولی فقیه می‌باشد.


استفاده ابزاری از جان انسانها که خود را طی چهاردهه گذشته در پوش «گروگانگیری» به نمایش گذاشته است، در منطق ضد انسانی خود به یکی ازمنابع درآمد برای رژیم آخوندی تبدیل شده است.
در راس این سیاست صد البته سپاه پاسداران و مجموعه‌ای از دوایر اطلاعاتی رژیم قراردارند. براین اساس حکومت با گروگان گرفتن اتباع خارجی و یا شهروندان دو تابعیتی، نه تنها سیاستهای مخرب خود را به پیش می برد، بلکه فراتر از آن دست به تامین مالی نیز می‌زند.
پاسدار عباسی، تئوریسین و سر چماقدار گروههای سرکوبگر بسیج ضمن اعتراف به این صنعت حکومتی می‌گوید: «برای آزادی جیسون رضاییان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار گرفتیم. ۳میلیارد دلار بابت خون‌بهای سردار سلیمانی از طریق قطر پرداخت شد. می‌خواهید مشکل تحریم حل شود بگذارید گشت‌های ما ۱۰ - ۲۰ آمریکایی را گروگان بگیرند، هفته‌ای یک میلیارد دلار هم بگیریم آخر سال می‌شود ۵۴ میلیارد دلار. کی در برجام قرار بود اینقدر درآمد کسب کنیم؟ اینه... بلد نیستید... بابا توان داخلی را جدی بگیرد». (سایت حکومتی بهار نیوز 6 بهمن 1398)
به یقین اعترافات این مهره سر سپرده ولی فقیه دیگر جای هیچ شک و شبه های باقی نمی گذارد که هردو باند رژیم در طراحی و پیشبرد این سیاست هم دست می باشند. این وضعیت در حالی است که دستگاه دیپلماسی حکومت وظیفه ای بجز «ماله کشی» برای چنین سیاست های ضد انسانی ندارد.
مواضع وزیر خارجه آدمخوار رژیم در کنفرانسها و مجامع بین‌المللی تماماٌ مهر تائیدی براین واقعیت می باشد.
برای نمونه جواد ظریف طی سفر خود به نیویورک، بطور آشکاری از این سیاست دفاع کرد و آزادی گروگانها را منوط به «تبادل» با زندانیان حکومتی که عمدتاُ دست در ترور، جاسوسی و یا دور زدن تحریمها داشته اند، زد.
 دراین رابطه پیشتر سخنگوی وزارت خارجه رژیم گفته بود: «ظریف پیشنهاد نقل و انتقال به‌صورت پکیجی را در توئیت خود داد و الان هم بعد از مبادله ما آماده هستیم تا همه گروگان‌هایی که ما در آمریکا داریم در قالب یک پکیج مبادله کنیم».
وی در ادامه به باجگیری حکومت از طریق شهروندان خارجی اعتراف کرده و می افزاید: «این ما هستیم که باید مصون‌سازی در مقابل فشارها را داشته باشیم» (سایت حکومتی جوان، وابسته به سپاه پاسداران 24 آذر 1398)
 هم‌چنین پاسدار حسن عباسی در ادامه به درآمد های سرشار سپاه برای صدور ترور، جنگهای نیابتی و حمایت از گروههای تروریستی در منطقه از طریق گروگان‌گیری اتباع خارجی اینگونه اعتراف می‌کند: «ببینید شیوه بودجه در آوردن سپاه چگونه است؟ یک جاسوس می گیرد و در قبال آزادی اش، دولت ایران یک میلیارد و 700 میلیون دلار از آمریکا می گیرد تا جاسوس را تحویل دهد. لذا سپاه با یک جاسوس گرفتن یک میلیارد و هفتصد میلیارد تومان می‌گیرد. لذا سپاه با یک جاسوس گرفتن آن یک میلیارد، دو میلیاردی که دولت می‌خواهد به سپاه بدهد در می‌آورد».