رواج کلیه فروشی در میان مردم محروم زلزله‌زده


پس از گذشت قریب نه ماه از وقوع زلزله در مناطق غربی کشور اکنون بحران انسانی، عدم رسیدگی، نبود دارو و درمان، آب آشامیدنی، برق، مواد غذایی، سوخت، وجود انواع و اقسام بیکاری‌ها به موازات نبود سرپناه همچنان بیداد می‌کند!.

این وضعیت وخیم که جان صدها هزار تن از هموطنان ما را در معرض خطرات جدی قرار داده، در حالی است که دیکتاتوری آخوندی همچنان خود را با اعمال سیاست «صبر و بی‌تفاوتی» و با عدم تأمین بودجه‌های عمرانی برای مناطق زلزله‌زده، برای حل و فصل ساده‌ترین مسائل روزمره مردم کنار کشیده است.

بحران در این مناطق به حدی است که یک کارگزار حکومتی در شورای قلابی در سرپل ذهاب، درد و حرمان مردم زلزله‌زده را اینگونه به تصویر کشیده است: «مردمی هستند که حاضرند کلیه خود را بفروشند تا کار ساخت و ساز را انجام دهند؛ این درد است. زلزله‌های پی در پی، روح و روان مردم را به هم ریخته است. قرار بود که به مردم تیرآهن بدهند، ولی بعد اعلام کردند که هیچ تیرآهنی حمل نشده است». (سایت یورو نیوز ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸)

بدین‌سان معلوم می‌شود که تمامی روضه‌های ولی‌فقیه از فردای وقوع زلزله برای ساخت مسکن و یا استقرار کانکس و یا هر نوع کمک‌رسانی تماما دروغ بوده و صرفا مصرف تبلیغاتی داشته است.
خامنه‌ای در این رابطه به‌صراحت در یک نمایش تبلیغاتی گفته بود: «ارتش و سپاه و بسیج، با نظم و سرعت به آواربرداری و انتقال مجروحان کمک کنند و دستگاه‌های دولتی چه نظامی و چه غیرنظامی همه‌ی توان خود را برای یاری آسیب‌دیده‌ها و خانواده‌های آنان به صحنه آورند». (سایت ایران اسپوتنیک ۱۳ نوامبر ۲۰۱۷)

به یقین اکنون که به صحنه‌های دردآور و وضعیت بحرانی به‌ویژه با آغاز فصل سرما در این مناطق همچنان محروم نظر می‌افکنیم، به‌خوبی به دروغگویی های یک حاکم ظالم، خون‌ریز و فاسد پی می‌بریم.
 پاسخ به‌تمامی سیاهکاری های خامنه‌ای را بهتر از زبان همان گزارش حکومتی بخوانیم.
این گزارش در ادامه به نقل از خبرگزاری ایلنا ادامه می‌دهد: «اکثر روستاهای سرپل ذهاب آب آشامیدنی ندارند. ۸۰ درصد زیرساخت‌های شهری تخریب شده یا آسیب دیده است. تا اول مهر شاید چند مدرسه به شکل نمادین افتتاح شود. بقیه باید در کانکس دایر شوند. وضع بهداشت اصلا مناسب نیست.
شهرداری پولی برای ارائه خدمات نمی‌دهد. امکانات شهرداری ناچیز و فرسوده است. مردم به هزینه خود آواربرداری کرده‌اند و اجاره دو میلیون تومانی برای بیل مکانیکی پرداخته‌اند».

به موازات این واقعیات باید به هزینه‌های سنگین مصالح ساختمانی که تماما در اختیار دستگاه‌های فاسد و غارتگر آخوندی مانند سپاه پاسداران با زیرمجموعه‌های راه و ساختمان آن هستند، اشاره نمود. نبود آهن، سیمان، آجر، بتن و یا هزینه‌های بسیار سنگین برای بازسازی خانه و کاشانه که تماما از سوی زلزله‌زدگان شخصاً پرداخت می‌شوند، اکنون دیگر رمقی برای خانوارها باقی نگذاشته و عملا بسیاری از آنان را به حاشیه شهرها رانده است.

این گزارش با اذعان به ابعاد وخیم کمبود مصالح در بازار به نقل از یک نماینده مجلس رژیم می‌افزاید: «نماینده کرمانشاه اساسا روند بازسازی در مناطق زلزله‌زده متوقف شده است. او به ایلنا گفته است: «کرمانشاه علاوه بر این‌که زمین لرزه دارد آهنلرزه هم دارد» او از عدم توجه مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و بنیاد مسکن در تأمین آهن‌آلات شکوه کرده و گفته: «خروجی تقریباً صفر است» و به دلیل نبود آهن‌آلات در منطقه «روند بازسازی با رکود مواجه و متوقف شده است».