رژیم آخوندی - فلج اقتصادی و مالی در راه است

با اوجگیری پیوستن کمپانی‌ها، بانک‌ها و موسسات بزرگ مالی به تحریم‌ها علیه دیکتاتوری خامنه‌ای، اکنون بسیاری از کارشناسان متفقاً بر این باورند که روند تحولات در صورت ادامه به فلج کامل اقتصادی و مالی رژیم آخوندی راه خواهند برد.

بر این منطق اکنون پیش‌بینی می‌شود که در پس تحریم‌های اولیه که قرار است ۱۸۰ روز پس از اعلام خروج ایالات‌متحده از برجام صورت بگیرند، سونامی مالی و به‌ویژه قطع شریان مالی رژیم ولایت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

یکی از این شریان‌ها «سوئیفت» یا همان «شبکه ارتباطات بین‌المللی مالی» می‌باشد که رژیم آخوندی نیز از طریق آن دست به مبادلات ارزی، تجاری و بانکی میزند.
پیشتر در سال ۲۰۱۲ موضوع اخراج بانک‌ها و شبکه‌های مالی در دیکتاتوری ولی‌فقیه در دستور کار جامعه بین‌المللی قرارگرفته بود، اما به دلیل قبول تسلیم‌نامه اتمی و آمدن خامنه‌ای با زانوان خونین به پای میز مذاکره، اخراج رژیم آخوندی موقتا از دستور کار جهانی خارج گردید.

اکنون به توجه به روند تحولات و سرکشی‌های خامنه‌ای برای جنگ‌افروزی، پروژه‌های موشکی و اتمی و نیز صدور تروریسم، موضوع اخراج رژیم از شبکه جهانی «سوئیفت» یکبار دیگر در چشم انداز قرارگرفته است.
روزنامه تایمز مالی در تازه ترین گزارش خود ضمن پرداختن به این درخواست از جمله تاکید کرده است: «در صورت تحقق این موضوع، پیوند بانک‌های ایران و از جمله بانک مرکزی ایران، بانک ملی، سپه و صادرات با شبکه سوئیفت قطع خواهد شد. پدیده‌ ای که در جریان تحریم‌های سال ۲۰۱۲ نیز اتفاق افتاد و عملاً آسیبی جدی به اقتصاد ایران وارد آورد». (سایت دویچه وله ۸ ژوئن ۲۰۱۸)

همچنین یک گزارش حکومتی در رابطه با تبعات اخراج رژیم آخوندی از سوئیفت اعتراف می‌کند: «این اقدامات شامل بلوکه شدن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر اشخاص به آمریکا و همچنین محدودیت بانک‌ها برای فعالیت در آمریکا خواهد بود». (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، تسنیم ۱۶ خرداد ۱۳۹۷)

بزرگترین مشکل جامعه جهانی با دیکتاتوری ولی فقیه همان وجود موضوع «پولشویی و حمایت‌های مالی از تروریسم» هستند. بر این منطق بسیاری از کارشناسان و اتاق‌های فکر به این نتیجه منطقی رسیده‌اند، یکی از راهکارهای مبارزه با این پدیده شوم، قطع شریان‌های مالی رژیم‌های دیکتاتوری، به‌ویژه دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران می‌باشد.

در تازه ترین نشست بنیاد دفاع از دمکراسی، سیگال ماندلکر معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم که به عنوان سخنران مهمان در این نشست شرکت کرده بود، ضمن تاکید بر این واقعیت گفت:‌ «بانک مرکزی ایران یک ارگان تروریستی است و تروریزم را حمایت و تأمین می‌کند. رژیم ایران میلیونها دلار را برای شبه‌‌نظامیان حزب‌الله و دست نشاندگانش در منطقه می‌فرستد. بانک مرکزی ایران از فعالیتهای تروریستی به‌صورت گسترده پشتیبانی می‌کند و چند شرکت در این رابطه بکار گرفته است و سپاه قدس که یک سازمان تروریستی نام گذاری شده است از طریق این بانک عمل می‌کند. سپاه قدس و حزب‌الله بیشترین سود را از این بانک می‌برند». (سایت سیمای آزادی ۸ ژوئن ۲۰۱۸)