طرح اخراج ولی فقیه از سوریه

توفان تحولات در خاورمیانه علیه مطامع دیکتاتوری ولی فقیه اکنون چشم‌انداز اخراج نیروهای ولی فقیه از سوریه را هرچه بارزتر کرده است.

واقعیت در پشت تمامی مصائب در این کشور جنگ زده که طی شش سال گذشته به کشته شدن بیش از نیم میلیون و آوارگی قریب شش میلیون مردم سوریه راه برده، نبود همان یک سیاست قاطع علیه دیکتاتوری هار بشار اسد خون ریز، رشد و نمو بنیادگرایی و بویژه باز گذاشتن دستان آلوده سپاه پاسداران، نیروی تروریستی قدس و مجموعه ای از نیروهای تروریستی وابسته به رژیم آخوندی از جمله حزب الشیطان می باشد.

این وضعیت در حالی است که خامنه‌ای و متولیان رژیم آخوندی به‌کرات «سوریه را استان سی وپنچم» ایران اعلام کرده‌اند. دکترین ولایت بر این واقعیت استوار گردیده که صدور بحران به خارج از مرزها منجمله از طریق جنگ در سوریه، یمن و یا عراق در روند خود به حفظ و حراست از دیکتاتوری ولی فقیه راه می‌برد.
 بیان جملاتی مانند «خاک‌ریزهای استراتژیک» و یا «اگر در سوریه نجنگیم، باید در تهران، همدان و کرمانشاه بجنگیم» ترجمان همان هراس رژیم از قیام و خیزش‌های مردمی در شهرهای کشور برای رسیدن به امر سرنگونی دیکتاتوری مذهبی می‌باشند.

به موازات این واقعیت باید اذعان نمود که از فردای چرخش استراتژیک در سیاست ایالات متحده و اعلام بیانیه «۱۲ ماده ای» علیه مطامع جنگ افروزانه، تروریسم و صدور بنیادگرایی رژیم آخوندی اکنون شاهد رشد فشار و پدیدار شدن زمینه‌های واقعی برای وادار نمودن خامنه‌ای به ترک سوریه می‌باشیم.
در تازه‌ترین نمونه، یک گزارش حکومتی با اشاره به چشم‌انداز این فشارها نوشت: «دیروز وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی خواستار خروج نیروهای خارجی از مرز جنوبی سوریه و اعمال کنترل نیروهای دولتی سوریه بر این منطقه شده است. مسکو و تل‌آویو توافق کرده‌اند هیچ نیروی حزب‌الله لبنان یا نیرویی وابسته به ایران در این منطقه نباشد». (سایت حکومتی عصر ایران ۸ خرداد ۱۳۹۷)

بر این منطق است که ما طی سالیان گذشته و در سایه نبود عزم و اراده بین‌المللی در حمایت از مردم بی‌دفاع سوریه، شاهد رشد قارچگونه و ورود بیش از ۷۰ هزار تن از نیروهای سپاه تحت عنوان دروغین «نیروهای حمایت از حرم» به سوریه بوده ایم.
تبعات این سیاست مخرب را نیز در کشتار هرچه بیشتر مردم، کودکان، جوانان و یا آواره نمودن بخش بزرگی از این کشور تاریخی به موازات طرح تجزیه که اکنون بخش‌هایی از خاک آن را رژیم آخوندی به تصرف خود درآورده است، مشاهده کرده‌ایم.

پیشتر نیز با شکست داعش که دیکتاتوری ولی فقیه خود در پشت رشد و نمو این پدیده شوم قرار دارد، بسیاری از کارشناسان مسائل منطقه ای، چرخش استراتژیک از سوی مسکو در رابطه با حضورنیروهای سرکوبگر سپاه پاسداران و باندهای تروریستی آن در سوریه را پیش بینی کرده بودند.
شکاف میان تهران و مسکو برسر «بود و نبود» رژیم آخوندی در سوریه را هفته گذشته رئیس جمهور این کشور بصراحت در دیدار با بشار اسد با این جملات به بیرون ساطع کرده است: «با آغاز یک فرایند سیاسی موثر و اساسی، نیروهای خارجی از کشور سوریه خارج خواهند شد». (خبرگزاری فرانسه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷)