ایران - خط فقر به ۷۲ درصد رسید!

بحران رکود اقتصادی که تابع مستقیمی از سیاست‌های مخرب و میهن بربادده رژیم آخوندی است، اکنون به رشد گسترده بحرانی دیگر بنام «فقر و فلاکت» راه برده است.

به یقین بهترین نماد برای معرفی این بحران، همان وجود لشکر بیکاران، وجود ۲۰ میلیون حاشیه و کپرنشین، آگهی‌های فروش کلیه و اعضاء بدن، کودکان کار و خیابانی، وجود ۵ میلیون معتاد و زنان خیابانی و همچنین اقشار به جان آمده از غارت و ستم آخوندی است که اکنون در جای جای میهن امان به‌وفور نمایان هستند.

یک کارگزار رژیم در کمیته امداد در تازه ترین سخنان ابعاد رشد و نمو این آسیب اجتماعی را اینگونه به تصویر کشیده است: «فقر در حال افزایش است و در جامعه هر روز بر تعداد فقرا افزوده می‌شود». (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۶ بهمن ۱۳۹۶)
در این راستا با قدری کند و کاو پی می بریم که منظور این متولی بزرگترین ارگان غارت و چپاول در دیکتاتوری ولی‌فقیه همان وجود “۱۲ میلیون » خط فقر مطلق و قریب «۳۰ میلیون » خط فقر نسبی در کشوری است که بروی دریایی از منابع طبیعی و نفت و گاز قرارگرفته است.
براین سیاق است که مردم و به‌ویژه اقشار ضربه‌پذیر جامعه هر روز فقیرتر و آخوندهای حاکم روزبه‌روز فربه تر و غنی تر می شوند.

وجود شکاف بزرگ طبقاتی که با خود به بروز انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی راه برده است، به یقین منطقی از تبعات سیاست‌های این حکومت منحوس و غارتگر می باشد.
به موازات این وضعیت نیز باید به خرج‌های نجومی رژیم برای صدور تروریسم و بنیادگرایی و یا هزینه‌های کلان رژیم برای پروژه‌های موشکی و اتمی اشاره نمود تا پازل دلائل فقر و تهی دستی بیش از ۷۲ درصد از مردم بهتر روشن گردد.

یک کارگزار حکومتی پیشتر ضمن اعتراف به واقعیات فوق اعلام کرده بود: «وضعیت فقر در کشور بسیار نامناسب است به گونه‌ای که ۱۲ میلیون تن، زیر خط فقر مطلق قرار دارند و ۲۵ تا ۳۰ میلیون تن، زیر خط نسبی فقر بسر می برند». (سایت حکومتی خبرآنلاین ۱۵ تیر ۱۳۹۶)
 ترجمان این جملات وجود همان سیاست‌های راهبردی خامنه ای در زمینه «اقتصاد مقاومتی» است که عامدانه و برای گرسنه نگهداشتن مردم بر جامعه جوان ما اعمال شده است.
فریادهای میلیون تن از هموطنان علیه گرسنگی، فقر، گرانی و غارت اموال ملی طی هفته‌های گذشته در شهرهای مختلف میهن، به یقین بازتاب منطقی خشم و نارضایتی عمومی از این وضعیت بحرانی است.

همچنین یک کارگزار دیگر حکومتی در اثناء بررسی لایحه بودجه سال آینده که تماما در راستای فشار بر مردم و تولید فقر و گرسنگی استوار شده است، اعتراف کرده بود: «طبق آمار ۴۰ درصد کشور زیر خط فقر نسبی و۳۲ درصد زیر خط فقر مطلق هستند اما در مناطق روستایی این آمار به ۶۰ درصد می‌رسد».
وی در ادامه می افزاید: «به گفته کارشناسان درآمد خانوارها تنها برای زنده ماندن حداقل ۴ دلار در روز است». (سایت حکومتی خانه ملت ۸ بهمن ۱۳۹۶)