افزایش آمار خودکشی در میان زلزله زدگان محروم

با گذشت بیش از ۴۵ روز از بروز فاجعه زلزله در غرب کشور و در حالیکه هموطنان محروم ما در این مناطق همچنان در چادرهای نمور ، کهنه و بی کیفیت و در نبود وسائل گرمایشی با سوز و سرما دست و پنجه نرم می کنند، یک نماینده مجلس رژیم از آمار وحشتناک خودکشی در میان زلزله زدگان غرب کشور پرده برداشت.

این کارگزار حکومتی با ارائه آماری از آسیب‌ها و اتفاق‌های بعد از زلزله کرمانشاه ، گفت: «چهار فوتی بر اثر سرمازدگی داشتیم و ۲۰ نفر هم اقدام به خودکشی کرده‌اند». ( سایت حکومتی قلم ۶ دی ۱۳۹۶)
این جملات به معنای وجود، ترس ، استرس های روحی و روانی ، فشار های شدید مالی ، نبود امکانات درمانی ، بهداشتی و مسکن و همچنین استیصال در میان زلزله زدگان از آینده تیره و تاریک می باشد ، امری که در راستای خود به بروز اپیدمی خودکشی بسیاری راه برده است.

به موازات این وضعیت بحرانی باید به بی عملی دیکتاتوری خامنه ای برای رسیدگی های فوری به مردم دردمند این مناطق بویژه زلزله زدگان اشاره نمود. در نبود بودجه های عمرانی ، زیر ساخت های بسیار فرسوده و قدیمی ، ساختمان سازی های تقلبی و مجازی از سوی باند های غارتگر رژیم، امنیتی کردن مناطق غرب کشو، نبود زیر ساخت های تولیدی و اقتصادی ، سالیان سال است که میلیون ها تن از هموطنان امان در این مناطق به حال خود رها شده اند.

به موازات این واقعیات و با نگاهی به تصاویر دردناک وضعیت سکنی ، بهداشت و محیط زیست زلزله زدگان که در میان آنان زنان باردار و یا کودکان زیادی وجود دارند، اکنون این سوال منطقی برای جامعه پدیدار گردیده که چرا حکومت دست به اجرای طرح های ضربتی برای تسکین دردهای مردم در این منطقه نزده است. این وضعیت بحرانی در حالی است که رژیم آخوندی سالیانه صدها میلیارد دلار خرج بشار اسد خون ریز، حوثی های یمن و یا ساخت و ساز بیمارستان ، خانه ، مدرسه و اماکن مذهبی در عراق و لبنان می نماید.

این گزارش در ادامه به چشم انداز ادامه وضعیت بحرانی اذعان کرده و می افزاید: «با توجه به شرایط نامناسب حاکم در مناطق زلزله زده قطعا این آمار افزایش پیدا می‌کند.
افراد زلزله‌زده تمام زندگی و سرمایه خود را از دست داده‌اند و در شرایط روحی و روانی مناسبی قرار ندارند، تناقض در گفتار کارشناسان نیز در روحیه افراد بسیار تاثیرگذار است».

اعتراف به بی عملی دولت آخوند روحانی و صحنه های مشمئز کننده و تبلیغاتی دیدار خامنه ای از مناطقی که اساسا در آن از زلزله خبری نبود، خود بهترین بینه برای نبود خواسته حکومت به پایان دادن دردهای مردم غرب کشور و وبویزه در این شرائط بحرانی می باشند.
 
همچنین این بحران انسانی که در طبیعت خود وضعیت را برای کودکان و نوزادان بسیار وخامت بارتر کرده است به یقین در صورت رسیدگی های اولیه و وجود امکانات پزشکی ، تغذیه اصولی کودکان ، رسیدگی های روحی و روانی به دردمندان قابل پیشگیری می بود.
این گزارش ضمن اعتراف به این واقعیت می نویسد: «اکثر نوزادان شرایط خوبی ندارند و به دلیل نبود امکانات و عدم وجود تجهیزات گرمایشی در حال فوت هستند» .