قطع دستان رژیم در منطقه در راه است

با گسترش روند شکست داعش در کشورهای عراق و سوریه که به گفته کارشناسان مسائل ضد تروریسم اکنون به نابودی بیش از ۷۰ درصد از آنان انجامیده است، دیکتاتوری ولی فقیه جیب گشادی را از فردای توافق اتمی برای جایگزین نمودن نیروی ترویستی قدس و گروه های تروریستی وابسته به سپاه پاسداران دوخته است.

براین منطق خامنه ای تلاش دارد تا با اهرم فشار نظامی و گسیل گله های پاسداران به کشورهای همسایه، هرچه سریعتر مناطق آزاد شده را به تصرف و تحت کنترل خود درآورد. فرماندهی پاسدار قاسم سلیمانی و شرکت گسترده حشد الشعبی علیه پیشمرگان وابسته به اقلیم کردستان عراق، مشارکت مستقیم سپاه پاسداران و حزب الشیطان درسوریه علیه نیروهای آزادیبخش این کشور و حمایت از بشار اسد خون ریز، بازسازی و حمایت از گروه های تروریستی در افغانستان و یا تغذیه مالی، لجستیک، آموزشی و تسلیحاتی حوثی ها در یمن تماما به موازات ابعاد بمب گذاری و اعزام تروریست به کشورهای حاشیه خلیج فارس بخشی از سیاست مخرب حاکمیت در این زمینه را تشکیل می دهند.
بدین سان دیکتاتوری بنیادگرای آخوندی نشان داده است که اساسا هیچ سرسازشی با مردم منطقه ندارد و همچنان در رویای برپائی خلافت آخوندی بسر می برد.

دراین رابطه وزیر امور خارجه آمریکا ضمن درچشم انداز قراردادن استراتژی جدید این کشور برای قطع دستان رژیم در منطقه گفت: «من سوریه را بعنوان یک پیروزی برای رژیم ایران نمی بینم. من رژیم ایران را یک فرصت طلب و مفت‌خور می‌بینم. معتقد نیستم که بدلیل شکست داده شدن داعش در سوریه باید اعتباری به رژیم ایران داد». (سایت همبستگی ملی ۵ آبان ۱۳۹۶)

پیشتر نیز دولت آمریکا خواستار خروج تمامی نیروهای تروریستی وابسته به رژیم از عراق شده بود. سی بی اس نیوز در گزارشی از دیدار اخیر تیلرسون از عربستان به نقل از وی تاکید کرد: «دولت ترامپ برای منزوی کردن رژیم ایران و مهار آن در منطقه خاورمیانه پافشاری می‌کند. وی خواهان نابودی شبه نظامیان مورد حمایت رژیم ایران شد و از سایر کشورها بخصوص کشورهای اروپایی خواست تا همکاری تجارت با سپاه پاسداران را متوقف کنند». (همان منبع بالا)

همچنین یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه (تلویزین فرانس ۲۴ / ۴ آبان ۱۳۹۶) ضمن استقبال از مواضع اخیر جامعه جهانی علیه مطامع رژیم آخوندی در منطقه گفت: «پیام رکس تیلرسون درست است که رژیم ایران باید عراق را ترک کند. شبه‌نظامیان عراقی تمام مدت در ایران بوده و آنجا کار کرده‌اند. سران آنها هادی العامری و ابومهدی مهندس هستند که هر دو عوامل رژیم ایران هستند. آنها به مدت دهها سال در ایران بوده‌اند. کسانی که الآن تحت عنوان حشدالشعبی هستند همان شبه‌نظامیان رژیم ایران هستند که در سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ علیه آمریکاییان در عراق جنگیدند». (سایت مجاهدین خلق)

 به یقین چنین وضعیتی در رابطه با حضور نیروهای رژیم آخوندی در یمن و یا افغانستان و لبنان نیز صادق است. لیست گذاری و تحریم سپاه پاسداران و تمامی افراد حقیقی و یا حقوقی که با این ارگان سرکوبگر و تروریستی مشارکت تجاری دارند، لایحه تحریم حزب الشیطان و روند تحولات چنین می گویند که اکنون خواسته جامعه منطقه ای و بین المللی بر قطع دستان رژیم آخوندی در کشورهای همسایه و اسلامی استوار شده است. براین منطق هدف نخست این استراتژی منزوی کردن و قطع منابع مالی سپاه پاسداران بعنوان مادر تمامی جریانات ترویستی و سپس اخراج آنان از کشورهای منطقه می باشد.
روزنامه واشینگتن پست (۴ آبان ۱۳۹۶) در این رابطه تاکید می کند: «استراتژی جدید تهاجمی رئیس‌جمهور ترامپ در قبال رژیم ایران هم‌اکنون هم در حال تصادم با واقعیت دخالتهای به‌شدت گسترش یافته این رژیم در خاورمیانه بواسطه جنگ علیه داعش است. شروع این استراتژی علامت یک تغییر مهم در سیاست آمریکا در خاورمیانه است که از تقریباً تمرکز صرف روی جنگ با داعش فاصله می‌گیرد و به‌سمت تلاش برای عقب راندن سالها گسترش رژیم ایران در منطقه حرکت می‌کند». (همان منبع بالا)