ولایت‌فقیه در محاصره تحریم‌های جدید موشکی

تنها پس از گذشت یک هفته از لیست گذاری سپاه پاسداران از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا و همچنین چند ساعت پس از تحریم حزب الشیطان بازوی تروریستی رژیم، نمایندگان کنگره در قدمی متحد، لایحه دیگری را علیه برنامه‌های موشکی ولی‌فقیه به تصویب رساندند.

بر اساس این لایحه که به اتفاق آراء دوحزبی به تصویب رسیده است، درصورتیکه رژیم آخوندی دست به آزمایش موشک بالستیک زده و یا از بازدید بازرسان آژانس انرژی اتمی خودداری نماید، به‌طور اتوماتیک مشمول تحریم‌های جدید می‌گردد. بر این اساس تمامی افراد حقیقی و یا حقوقی مانند شرکت ها و مؤسساتی که با رژیم خوندی در این زمینه همکاری کنند، مورد شناسایی قرار گرفته و ایضاً
تحت تحریم‌های جدید قرار خواهند گرفت.
قاضی تدپو، رئیس کمیسیون تروریسم و منع تکثیر و تجارت در سخنانی با اشاره به ابعاد فعالیت‌های مخرب رژیم و همچنین استراتژی نوین آمریکا علیه این فعالیت‌ها گفت «ما باید آخوندها را به‌خاطر به خطر انداختن امنیت جهانی مورد حسابرسی قرار بدهیم. باید آخوندها و سپاه پاسداران و حزب‌الله را به‌خاطر افرادی که در سراسر جهان بر اثر (اقدامات آنها) کشته شده‌اند مورد حسابرسی قرار بدهیم... ما باید تمامیت شبکه جهانی تأمین برنامه موشک بالستیک (رژیم) ایران را هدف قرار بدهیم». (سایت مجاهدین خلق ۵ آبان ۱۳۹۶)

واقعیت در لابلای این جملات آن است که دیکتاتوری ولی‌فقیه در سایه توافق نامه اتمی وین که آن را به مثابه «چک سفید» قلمداد کرده بود، دست به بسط و گسترش سیاست‌های تروریستی، نفوذ در کشورهای همسایه و به‌ویژه اسلامی و نیز پروژه‌های موشکی زده است.
بر این منطق اکنون شاهد هستیم که چگونه حکومت آخوندی در حالیکه بیش از ۷۰ درصد از مردم میهن امان زیر خط فقر زندگی می‌کنند، به موازات سرکوب مگسترده در داخل، سالانه صدها میلیارد دلار از منابع ملی کشور را برای ادامه این سیاست‌های مخرب هزینه می‌کند.
بر این منطق هراس دیکتاتوری خامنه‌ای تنها از تشدید تحریم‌ها، شکل‌گیری اتحاد کشورهای عربی و اسلامی و یا لیست گذاری نیروهای تروریستی و یا سرکوبگر حاکمیت نیست، بلکه فراتر از آن دغدغه اصلی ولی‌فقیه همان جوش و خروش مردم در شهرهای کشور برای دگرگونی و برقراری ایرانی آزاد و دمکراتیک می‌باشد. بر این سیاق است که دیکتاتوری مذهبی تلاش می‌کند تا با ایجاد «خاک ریز» سد دفاعی حاکمیت را در دیگر کشورها ببندد. شعار باندهای رژیم، اگر ما امروز در یمن، سوریه و یا عراق نجنگیم، آنوقت باید در تهران، همدان، اصفهان و شهرهای دیگر این بجنگیم، به یقین از همین دیدگاه نشأت می‌شود.

در این رابطه خبرگزاری فارس وابسته به سپاه سرکوبگر پاسداران ضمن اعتراف به شنیدن صدای مردم و مقاومت ایران در عرصه بین‌المللی نوشت: «وزیر خارجه آمریکا که پیش از این چند بار از تلاش برای تغییر نظام ایران حمایت کرده، روز چهارشنبه بار دیگر گفت واشینگتن تلاش می‌کند با حمایت از جریانها و تفکراتی در داخل ایران، به تغییر نظام ایران کمک کند. وی افزود: «ما می‌دانیم که تفکرات و ارزش‌های قدرتمندی داخل ایران است که ما می‌خواهیم آنها را ترویج کنیم تا روزی مردم ایران بتوانند کنترل حکومتشان را باز پس بگیرند». (۳ ابان ۱۳۹۶)