خامنه‌ای در تله تحریم‌ها

در پی امضاء مصوبه کنگره آمریکا از سوی رئیس‌جمهور این کشور علیه دیکتاتوری خامنه‌ای، قراراست تا لیست بلند بالای افراد حقیقی و حقوقی در سپاه پاسداران و نیروهای تروریستی رژیم وهمچنین تمامی افرادی که به طریقی با این ارگان سرکوبگر در رابطه مالی، تجاری یا اقتصادی هستند، تنظیم و به تبع آن به مورد اجرا درآید.

همچنین وزارت خارجه آمریکا موظف گردیده تا اسامی ناقضان حقوق بشر در ایران را برای برقراری تحریم‌های حقوق بشری به دولت آمریکا ارائه دهد.


این سری از تحریم‌های سنگین که در نوع خود به لحاظ تاریخی بی‌سابقه است، سه سیاست مخرب دیکتاتوری ولی‌فقیه را نشانه گرفته‌اند. نخست پروژه‌های موشکی که تماما با روح و جوهر قطعنامه‌های شورای امنیت و به‌ویژه قطعنامه ۲۲۳۱ در تضاد آشکار قرار دارد و سپس موضوع تروریسم دولتی از سوی رژیم آخوندی و نیز نقض فاحش حقوق بشر در ایران می‌باشند.

در این رابطه خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در پیامی، ضمن استقبال اصولی از تحریم‌های جدید تأکید کرد: «هیچ راهی برای فرار رژیم و ارگانهای رسمی و غیر رسمی و طرف حسابهای داخلی و خارجی آن نباید باقی گذاشت».

واقعیت این است که رژیم آخوندی تلاش زیادی به خرج داد بود تا با فشار از سوی شرکای اروپایی خود، از تصویب و توشیح تحریم‌های جدید جلوگیری به عمل آورد. در این راستا باید به سفرهای شتابان مقامات دیکتاتوری ولی‌فقیه، از جمله جواد ظریف و یا نماینده ویژه خامنه‌ای، کمال خرازی طی هفته‌های گذشته به پایتخت‌های کشورهای اروپایی اشاره نمود.

بر این سیاق انعقاد قرارداد نفتی با توتال در زمینه نفت و گاز با دیکتاتوری ولی‌فقیه که تماما بخشی از تیول سپاه پاسداران و یا زیر شبکه‌های اقتصادی و تجاری آن می‌باشند، به یقین بخشی از سیاست شکاف انداختن میان جامعه بین‌المللی از سوی رژیم آخوندی می‌باشد.

در این راستا خانم رجوی ضمن تأکید بر تعهدات بین‌المللی «از سایر کشورهای جهان به ویژه اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه خواست به این تحریمها بپیوندند و اجازه ندهند رژیم آخوندی روابط و تجارت با این کشورها را به وسیله یی برای سرکوب داخلی و صدور تروریسم و جنگ افروزی تبدیل کند».

بسیاری از کارشناسان مسائل ایران بر این باورند که تحریم‌های جدید زمانی ضمانت اجرایی خواهند داشت که به موازات آن دستان خونین سپاه پاسداران و شبکه‌های مافیایی و تروریستی رژیم آخوندی در کشورهای منطقه مانند سوریه، عراق و یا یمن کوتاه شوند. همچنین اخراج این ارگان‌های تروریستی و مسدود نمودن راه‌های تنفسی و به‌ویژه مالی و لجستیکی آن‌ها، کمک کار بزرگی به تاثیرگذاری تحریم‌ها در آینده خواهند بود.

به موازات این تحولات باید به محکومیت موشک‌پرانی‌های رژیم از سوی چهار کشور آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس که تنها چند ساعت پس از امضاء تحریم‌های جدید صورت گرفت، اشاره نمود. این چهار قدرت جهانی در نامه‌ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد از جمله نوشته‌اند: «فناوری مورد نیاز برای طرح اولیه، ساخت و پرتاب ماهواره‌برها به دانش مربوط به موشکهای بالستیک نزدیک است، به‌ویژه موشکهای بالستیک بین قاره‌ای». (خبرگزاری رویتر ۱۱ مرداد ۱۳۹۶)