بحران درونی رژیم برسر نمایش انتخابات

هر روز که می گذرد، جنگ انتخابات در درون رژیم شدت بیشتری می گیرد. تا جایی که رسانه های رژیم با عبارت «تقابل رنگ جدیدی به خود گرفته است»، بر وارد شدن جنگ انتخابات به مداری تازه تأکید می کنند. رسانه های رژیم این درجه از رویارویی را با عباراتی مثل «صدور کیفرخواست»، «نگاه قجری و نگاه عقلانی»، «ادعاهای کذب در بالاترین سطوح مدیریت» یا «فیلش یاد هندوستان کرده»، به نمایش گذاشته اند.

مهره ها و رسانه های باند روحانی، حملات خود را متوجه تلویزیون رژیم کرده اند. روز گذشته، رحمانی فضلی، وزیر کشور روحانی، گفت: «صدا و سیما شائبه طرفداری از یک نامزد را ایجاد نکند». او ضمن هشدار به تلویزیون رژیم گفت: «صداوسیما باید فعالیت انتخاباتی خود را در چارچوب قانون انجام دهد». (تلویزیون رژیم 14/12/95)
یک مهرة دیگر باند روحانی به نام زیباکلام گفت: “صدا و سیما نقش دولت سایه روحانی را بازی می کند» و مانند «اپوزوسیون عمل می‌کند». علی جنتی، وزیر سابق ارشاد کابینة روحانی، پا را از این هم فراتر گذاشت و در یک حملة شدید به تلویزیون رژیم گفت: «خبر دارم که می‌خواهند با کمک صداوسیما رای روحانی را بشکنند ...اگر این اطلاعات درست باشد این خود لکه ننگی است». (انتخاب 14/12/95)

پزشکیان، نایب رئیس مجلس ارتجاع هم ضمن تأکید بر شدت گرفتن جنگ انتخابات گفت: «خودخواهی ها باعث آسیب به کشور و مردم شده است. پول، پست، شهرت و مسائلی از این قبیل ما را فریب می دهد و باعث جنگ و دعواهای گروهی، حزبی و سیاسی می شود».(انتخاب 14/12/95)
در مقابل، باند خامنه ای هم روحانی را هدف قرار می دهند و بر شدت حملات می افزایند. روز گذشته پاسدار احمدی نژاد با انتشار متنی یی تحت عنوان بیانیه، نوشت: «ادعاهای کذب و ایراد تهمت‌های ناروا، به یک روال در بالاترین سطوح مدیریت کشور تبدیل شده است. باید روشن شود ادعای کذب خالی بودن خزانه در آستانه مذاکره با بیگانگان چه میزان آسیب زده است». متقابلاً علی ربیعی وزیر کار روحانی به احمدی نژاد نوشته است: «نگاه شما قجری است و نگاه روحانی عقلانی ... اگر کشور هنوز دست شما بود، اکنون وضعیت ما بسیار ناگوار بود». (تسنیم 14/12/95)

خبرگزاری مهرآخوندی با هشدار نسبت به عواقب شدت گرفتن جنگ انتخابات و وارد شدن به مرحله یی تازه، نوشته است: «تحولات در عرصه سیاست خارجی با روی کار آمدن ترامپ و تمدید تحریم‌ها، مشکلات متعدد و رکود اقتصادی که برجام هم نتوانست ناجی آن باشد، موجب شد که اصلاح‌طلبان پیام‌های هشدار جدی از جامعه دریافت کنند آنان شکست حسن روحانی را به‌منزله بازگشت به نقطه صفر تلقی می‌کنند، بنابراین قطعا به گزینه های جدید برای روز مبادا فکر خواهند کرد».