ایران - حاکمیت ولی فقیه فقر تولید می کند

با افزایش روند روبه رشد فقر و تهیدستی در حاکمیت چپاولگر ولی فقیه اکنون بسیاری از کارشناسان مسائل اقتصادی و اجتماعی دیگر هیچگونه روزنه ای برای خروج جامعه از این بحران را در چشم انداز نمی بینند.

بحران فقر که برآیند بیکاری , ناعدالتی , چپاول , سوء مدیریت , دزدی های کلان و نیز رکود اقتصادی در کشور می باشد , اکنون به میزانی رسیده است که برای نمونه رئیس کمیته چپاولگر امداد بدون دادن آمار و ارقامی از نرخ فقر و فلاکت در کشور(خبرگزاری حکومتی ایلنا 28 بهمن 1394) گفت: “تعداد نیازمندان چه آنان که زیر خط فقر زندگی می‌کنند و چه آنان که روی مسیر فقر قراردارند؛ زیاد است.
وی با بیان اینکه مجلس نهم تلاش خود را کرده، اما این تلاش‌ها ناکافی بوده است، تصریح کرد: با تمام اقدامات انجام شده درحال حاضر وضع فقر درجامعه، این است که مشاهده می‌کنیم. وضع موجود به گونه‌ای است که نشان می‌دهد؛ اقدامات این دولت و دولت‌های قبل و اقدامات این مجلس و مجلس‌های پیشین ناکافی بوده است».
این کارگزار رژیم در ادامه ضمن اعتراف به صنعتی بنام «تولید فقر» در حاکمیت آخوندی, می افزاید: «همچنان فقر در جامعه درحال تولید است».
در نمونه ی دیگر یک عضو مجلس حکومتی با اشاره به بحران فقر طی سخنانی گفته است: «10 میلیون فقیر غیرشناسنامه‌دار هستند که مستمری و بازنشستگی دریافت نمی‌کنند و منبع درآمد 16 درصد جامعه نیز فقط یارانه است».
این کارگزار حکومتی در ادامه با اعتراف به وجود 14 درصد گرسنه در جامعه (خبرگزاری سپاه پاسداران فارس 28 بهمن 1394) افزوده است: «از این آمار 18 درصد در روستاها و 10 درصد نیز در مناطق شهری زندگی می کنند که معدل آن 14 درصد از جامعه را شامل می‌شود که این مسئله باعث پیدایش مشکلاتی چون کوتاهی قد، سوءتغذیه شده است و همچنین حدود 800 هزار کودک در فقر غذایی مفرط هستند».
ترجمان این سخنان به معنای اعتراف به عمق فقر و فلاکت در کشوری است که یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت و گاز در جهان می باشد. اگرآمار ارائه شده از سوی این کارگزار رژیم را مبنا قراردهیم (درحالیکه به یقین آمار واقعی بسیار بالاتر می باشد) یعنی قریب 12,5 میلیون نفر از هموطنان ما تنها درآمدی بالغ بر 45 هزار 500 تومان در ماه دارند! این رقم در حالی است که بنابر تازه ترین آمار حکومت, خط فقر در حاکمیت آخوندی به میزان 3 میلیون و 200 هزار تومان تعریف شده است.

اما در رابطه با رشد خط فقر در ایران یک کارشناس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی و مجری طرح مطالعاتی بررسی خط فقر در مرکز آمار طی گفت‌و‌گو با سایت حکومتی تجارت فردا: “از افزایش 24 درصدی خط فقر در ایران خبر داده و گفته خط فقر غذایی و غیرغذایی سرانه بر حسب سال و ماه در فاصله زمانی 83 تا 92 کمی بیش از 5.6 برابر شده است».(سایت حکومتی سلامت نیوز 17 بهمن 1394)
وی در ادامه می افزاید: «این بررسی‌ها نشان می‌دهد تامین 2300 کالری برای هر یک از افراد خانوار روستایی در سال منجر به افزایش هشت برابری در فاصله زمانی 10 سال شده است. این افزایش به نسبت کمتری در خط فقر غیرغذایی سرانه/سالانه در فاصله زمانی سال‌های 1383 تا 1392 بوده است. خط فقر غیرغذایی سرانه/سالانه در فاصله زمانی ۱۰ سال مذکور شش برابر شده است. در مجموع خط فقر غذایی و غیرغذایی سرانه بر حسب سال و ماه نیز روندی افزایشی داشته است و در فاصله زمانی 1383 تا 1392 کمی بیش از 5,6 برابر شده است».