رتبه قعر جدول برای اینترنت در حاکمیت آخوندی

اتحادیه جهانی مخابرات در آخرین گزارش خود از رده‌بندی جهانی اینترنت اعلام کرد: «ایران در رده‌بندی پهنای باند اینترنت ثابت، رتبه 115 جهان و درزمینهٔ تخصیص پهنای باند به ازای هر کاربر، رتبه 158 را به خود اختصاص داده است».

یک کارگزار حکومتی در بخش شرکت ارائه‌دهنده خدمات آ دی اس ال در رابطه با وضعیت وخیم شبکه اینترنت و جایگاه بسیار عقب‌مانده ایران در این بخش (خبرگزاری حکومتی مهر 20 مرداد 1394) گفت: «بررسی‌ها نشان می‌دهد که تا پایان سال 2013 ایران در شاخص توسعه آی سی تی در جهان رتبه 94 را به خود اختصاص داده و باوجود صعود 3 رتبه‌ای از کشورهایی همچون مالدیو، اردن، فیجی و مغولستان رتبه پایین‌تری دارد؛ در این رده‌بندی کشورمان بالاتر از کشورهای جامائیکا و تونس قرارگرفته است».
به‌یقین دلیل اصلی این عقب‌ماندگی همان اعمال شدید سانسور و فیلترینگ اینترنت در نظام آخوندی است. «فیلترینگ اینترنت در ایران عبارت است از اعمال سانسور، محدودیت و نظارت ساختاریافته و هدف‌دار بر دسترسی به محتوای وبگاه‌ها و استفاده از خدمات اینترنتی برای کاربران ایرانی. فیلترینگ در ایران تحت حاکمیت آخوندها بر اساس قوانین مصوب در مجلس ارتجاع اعمال می‌گردد و طیف گسترده‌ای از وبگاه‌های اینترنتی، تا سیاسی را در برمی‌گیرد. یکی از مشاوران قوهٔ قضائیه ایران تعداد وبگاه‌های فیلتر شده تا آبان ۸۷ را پنج میلیون برشمرد». (دانشنامه ویکی پدیا)
همچنین اعترافات این کارگزار حکومتی در حالی است که برخلاف ایران، نسل سوم شبکه‌های اینترنت همراه و موبایل اکنون 89 درصد از کشرهای دنیا را تحت پوشش قراردادهاست. یک ارزیابی حکومتی با اشاره به این واقعیت و عقب‌ماندگی عمدی حاکمیت آخوندی در این زمینه اضافه می‌کند: «تا پایان سال 2015 نسل سوم موبایل 89 درصد قاره اروپا، 60 درصد قاره امریکا، 34 درصد کشورهای درحال‌توسعه و ۶ درصد خانوار کشورهای کمتر توسعه‌یافته را پوشش می‌دهد تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان این سال، 46 درصد خانوار در دنیا تحت پوشش 3 جی قرار گیرند».