استقبال از ”پیمان تجارت اسلحه” و فراخوان به توقف فوری انتقال هرگونه سلاح به آخوندها


انتقال سلاح به عراق باید تا تضمین امنیت مجاهدان لیبرتی و دیگر شهروندان بیگناه متوقف شود

بان کی مون، دبیر کل ملل متحد، اعلام کرد «پیمان تجارت اسلحه» که توسط 130 کشور امضاء شده است از روز 24 دسامبر 2014  به مرحله اجرا در می آید.
مقاومت ایران ضمن استقبال از این پیمان که یک گام مهم در راستای صلح و امنیت جهانی است، امضاکنندگان را به توقف فوری هرگونه انتقال یا فروش سلاح یا قطعات و اجزاء آن به ملایان حاکم بر ایران فراخوانده و خواستار خودداری از فروش یا انتقال سلاح به عراق تا تضمین امنیت مجاهدان لیبرتی و دیگر شهروندان بیگناه است.
این پیمان تصریح می کند: انتقال هرگونه سلاح و مهمات در صورتی که در «نسل کشی، جنایات علیه بشریت، نقضهای جدی کنوانسیونهای 1949ژنو، حملاتی که علیه هدفهای غیرنظامی یا شهروندان حفاظت شده یا دیگر جنایات جنگی همانطور که در توافقات بین المللی تعریف شده است» به کار گرفته شود. ممنوع است.
این پیمان تأکید می کند سلاحهای انتقالی نباید «صلح و امنیت» را به خطر اندازد و در نقض جدی یا تسهیل نقض قانون انسان دوستانه بین المللی، قانون حقوق بشر بین المللی، کنوانسیونهای بین المللی یا پروتکلهای مربوط به تروریسم و «جنایتهای سازمان یافته فرا ملیتی» به کار گرفته شود.
بر اساس این پیمان صدور سلاحهایی که تعهدات کشورهای عضو پیمان را بر اساس مصوبات شورای امنیت تحت فصل هفتم منشور ملل متحد به خصوص در مورد تحریمهای تسلیحاتی نقض کند، ممنوع است. در همه موارد فوق انتقال قطعات و اجزاء اسلحه نیز ممنوع است.
زرادخانه فاشیسم دینی حاکم بر ایران که در اساس از طریق واردات از کشورهای دیگر پر می شود، به طور کامل در خدمت نقض معاهدات و قوانین ذکر شده در این پیمان است و صدور هر قطعه سلاح اعم از کوچک یا بزرگ، سنگین یا سبک به این رژیم پیمان تجارت اسلحه را نقض می کند.
این تسلیحات در خدمت کشتار مردم ایران و دستگیریهای گسترده و سرکوب تظاهرات و اعتراضات مردمی و اعدامهای جمعی یا در خدمت جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی، نسل کشی، نقض قانون انساندوستانه و قانون حقوق بشر بین‌المللی در داخل ایران یا در سوریه و عراق و لبنان و یمن است. بی جهت نیست که نه رژیم ایران و نه دولت عراق و رژیم اسد به این معاهده نپیوسته اند.
شش قتل عام وحشیانه در اشرف و لیبرتی، زندانی کردن جمعی و خودسرانه پناهندگان ایرانی، محاصره جنایتکارانه مجاهدان اشرفی همچنانکه قتل عام شهروندان بیگناه در عراق همه با سلاحهایی صورت می گیرد که از سوی کشورهای امضاکننده این پیمان به عراق ارسال شده است.
مقاومت ایران از کشورهای امضاکننده به ویژه کشورهای غربی می خواهد از ارسال هر گونه سلاح به رژیم ایران خودداری کنند و فروش سلاح به عراق را مشروط به عدم استفاده در کشتار بیگناهان به خصوص پناهندگان ساکن لیبرتی و تأمین و تضمین امنیت آنها که افراد حفاظت شده تحت کنوانسیون 4 ژنو و پناهندگان سیاسی هستند، بنمایند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
5دی 1393 (26دسامبر2014)