انتشار اسناد محرمانه از توافق اتمی

با نزدیک شدن استقرار ترامپ در کاخ سفید و بدنبال سفر آمانو به تهران، اسناد محرمانه یی از توافق اتمی در رابطه با راستی آزمایی و پایبندی رژیم آخوندی به برجام ازسوی کمیسیون  مشترک توافق اتمی منتشر شد.رادیو آلمان در این باره گفت : در اقدامی که "غیرمنتظره" خوانده شده، روز جمعه (۲۳ دسامبر/ ۳ دی) برخی اسناد مربوط به تعهدات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران روی وبسایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفته است.

رادیو آلمان به نقل از آسوشیتدپرس افزود: این اسناد اندکی پس از آن منتشر می‌شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رژیم یران در مورد حجم غنی‌سازی اورانیوم کم‌غلظت هشدار داده است.
به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس ستاد پیگیری اجرای برجام در وزارت خارجه رژیم در این رابطه اعلام کرد: اسناد انتشار یافته، از بروز مواردی که ممکن بود به هر ترتیب در جریان راستی آزمایی‌ها و ارائه گزارشهای این نهاد از وضعیت اجرای برجام در جمهوری اسلامی ایران ابهاماتی ایجاد نماید، جلوگیری می کند.
خبرگزاری سپاه پاسداران، ضمن انتشار موضعگیری وزارت خارجه دولت روحانی افزود: اعضای کمیسیون مشترک برجام به منظور افزایش شفافیت در ارتباط با نحوه کار کمیسیون مشترک و جلوگیری از سوءظن‌ها و گمانه‌زنی‌های برخی رسانه‌های غربی، اسناد مصوبات این کمیسیون را منتشر کردند.
به گزارش  رسانه های حکومت آخوندی از جمله جماران نیوز، برخی از اسناد منتشرشده در رابطه با پایبندی رژیم به اجرای برجام عبارتند از:
ـ بیانیه محرمانه بودن کار گروه خرید و کمیسیون مشترک در خصوص مسایل مربوط به کانال خرید
ـ ترتیبات عملی برای کارگروه خرید و کمیسیون مشترک در خصوص مسایل مربوط به کانال خرید
ـ ترتیبات عملی کارگروه اجرایی شدن رفع تحریم‌ها
ـ اطلاعات مربوط به کانال خرید
- سند موافقت کمیسیون مشترک با برنامه (نظام) در مورد مازاد موجودی آب سنگین پیش از روز اجرایی شدن برجام
- سند مربوط به نحوه محاسبه و تعیین مشخصات سانتریفیوژهای IR1، IR2m و IR4 به لحاظ میزان سو
ـ موجودی سوخت نیمه آماده‌ی راکتور تحقیقاتی تهران
اکونومیک تایمز در رابطه با چالش برجام برای رژیم آخوندی نوشت: درحالیکه رژیم ایران حتی پیش از آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ادعا می کند آمریکا با تصویب «قانون تحریمها» توافق اتمی را نقض کرده، کارشناسان تحریم می گویند، رژیم ایران در جریان مذاکرات اتمی صد درصد «می دانست که قانون تحریمهای رژیم ایران در آمریکا تمدید خواهد شد».
حقوقدانان می‌گویند، درهمین رابطه بود که عبارت «در چارچوب نقش مشخص رییس جمهور و کنگره» با هدف «تمیز قائل شدن بین اقدامات کاخ سفید و تلاش های قانونگذاران برای ناکارآمدن کردن برجام به متن توافق افزوده شد».


اکونومیک تایمز نوشت: نارضایتی رژیم ایران، ریشه در ملموس نشدن مزایای برجام دارد. در صدر این نگرانی ها ادامه مشکلات بانکی است. متخصصان اتمی [درباره توخالی بودن تهدیدهای رژیم ایران] می‌گویند: رژیم ایران وانمود می‌کند که در پی انجام کار مهمی است، بدون آن که آن را انجام دهد.