ایران - اعتراضات کارگران علیه رژیم آخوندی در روز جهانی کارگر

رژیم ضدکارگری آخوندی در وحشت از بالاگرفتن خشم کارگران ناچار شد امروز یک مراسم بشدت کنترل شده در تهران راه بیاندازد و در یک مسیرکوتاه به کارگران اجازه راهپیمایی بدهد. این راهپیمایی از خیابان ابوریحان تا چهارراه طالقانی برگزار شد. اما در همین تظاهرات کنترل شده کارگران تمهیدات رژیم را در هم شکستند و شعار دادند: کارگرزندانی آزاد باید گردد.

کارگران بر خلاف آن چه که از بلندگوی مراسم پخش میشد شعارهای حق طلبانه خود را سر دادند. از جمله: امنیت شغلی احیا باید گردد، قرارداد موقت ملغی باید گردد، اشتغال امنیت معیشت حق مسلم ماست.
کارگران پلاکاردهایی در دست داشتند که برروی آنهانوشته شده بود: قرارداد موقت، نظام برده داری
‌ کارگران به جان آمده، در یک رویارویی آشکار با طرح سرکوبگرانه امر به معروف و نهی از منکر و بسیج 7 هزار مامور برای کنترل مردم، دست نوشته هایی با عنوان: بزرگترین منکر درجامعه بیکاری است را در دست داشتند.

روز شنبه 11 اردیبهشت گروههای زیادی از کارگران در خرم آباد به همراه خانواده هایشان در مقابل استانداری رژیم تجمع کرده و روز کارگر را گرامی داشتند و علیه ظلم و بیعدالتی رژیم اعتراض کردند. بر روی پلاکاردهایی که کارگران در دست داشتند نوشته شده بود:‌ حداقل دستمزدهای سال 95 غیر عادلانه است - ما کارگران بیداریم وحقوق حقه خودمان را میخواهیم .
مزدوران رژیم در وحشت از گسترش اعتراضات کارگران و بهم ریختن تجمع کارگران بصورت وحشیانه به آنها حمله کردند اما کارگران بجان آمده در مقابل یورش مزدوران رژیم دست به مقاومت زدند و تا ساعت 11.30 صبح در دسته های کوچکتر به تظاهرات خود ادامه دادند.

بنا به گزارشهای رسیده همچنین کارگران اخراجی شرکت لبنیات بیستون در کرمانشاه، کارگران خدمات شهرداری منطقه2 در ایلام، آتش نشانان بخش خصوصی مشهد و گروهی از کارگران در اصفهان در روز 11 اردیبهشت و در آستانه روز جهانی کارگر، تجمع های اعتراضی برگزار کردند. و خواهان بازگشت به کار و دریافت حقوق پرداخت نشده خود و رفع تبعیض شدند.

مراسم بزرگداشت اول ماه مه روز جهانی کارگر روز جمعه 10 اردیبهشت در زندان گوهردشت کرج توسط جمعی از زندانیان سیاسی برگزار گردید
زندانیان سیاسی در این مراسم، با اشاره به شرایط وخامت بار معیشتی کارگران و حمایت از مطالبات حق طلبانه انها... روز جهانی کارگر به عموم کارگران ایران و فعالان کارگری تبریک و تهنیت گفتند.
در این مراسم، بیانیه زندانیان سیاسی بمناسبت روز جهانی کارگر قرائت شد. در این بیانیه زندانیان سیاسی همبستگی خود را با کارگران مبارز زندانی و خواسته های به حق کارگران را اعلام کردند و تاکید کردند که همبستگی، تنها راه پیروزی است.
در ادامه این مراسم زندانیان سیاسی، با گرامیداشت خاطره شاهرخ زمانی که در زندان گوهردشت بدرود حیات گفت، یاد کارگران قهرمانی را که در مسیر مبارزه در برابر چپاول و سرکوب حاکمیت آخوندی به شهادت رسیدند، از جمله شاهرخ زمانی گرامی داشتند.

معلمان در مشهد روز جمعه دهم اردیبهشت، درحمایت از معلمان زندانی محمود بهشتی لنگرودی و اسماعیل عبدی تجمع کردند و خواستار آزادی آنان شدند. معلمان با پخش تراکتهایی خواسته های خود را به اطلاع مردم منطقه رساندند
----------------------------

کرج - مراسم بزرگداشت اول ماه مه روز جهانی کارگر در زندان گوهردشت کرج
روز جمعه 10 اردیبهشت مراسم بزرگداشت اول ماه مه روز جهانی کارگر در زندان گوهردشت کرج توسط جمعی از زندانیان سیاسی برگزار گردید.
در این مراسم، ضمن توضیح و تشریح شرایط وخامت بار معیشتی کارگران و حمایت از مطالبات به حق انها... روز جهانی کارگر به عموم کارگران ایران و جهان و فعالان کارگری تبریک و تهنیت گفته شد.
در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت اول ماه مه روز جهانی کارگر در زندان رجایی شهر کرج برگزار گردید ضمن توضیح و تشریح شرایط وخامت بار معیشتی کارگران و حمایت از مطالبات به حق انها... روز جهانی کارگر به عموم کارگران و فعالان کارگری تبریک و تهنیت گفته شد.در این مراسم زندانیان یاد کارگران قهرمانی را که در مسیر مبارزه بر علیه چپاولگران حاکمیت سرکوبگر به شهادت رسیدند، گرامی داشته و بیانیه ای بمناسبت همین روز قرائت کردند.

کرج - بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج، بمناسبت روز جهانی کارگر
در حالیکه با حاکمیت سرکوبگرانه و چپاولگرانه خط فقر به خط مرگ نزول کرده... در شرایطی که نماینده انتصابی و فرمایشی کارگران می گوید در برخی کارخانه ها تا 50 درصد اخراج کارگری داشته ایم... در شرایطی که علی ربیعی وزیر کار روحانی که به عنصر امنیتی بودن خود هم اعتراف می کند و در نامه اش شیادانه از وضعیت اسفبار کارگران عذرخواهی می کند... دولت اعتدال در چنین شرایطی هم در اوج خفقان و سرکوب از برگزاری هر گونه مراسم مستقل کارگری هم جلوگیری کرده و اجازه هیچ تجمعی را در روز جهانی کارگر نمی دهد و نمایندگان واقعی کارگران را یا در بند و زنجیر به زندان می فرستند و یا آنها و خانواده هایشان را تهدید به چنین سرنوشی می کنند .... ولی شرایط بسیار سخت معیشتی و غیرعادلانه ای که به کارگران هم وطنمان تحمیل شده و روح حق طلبانه ای که در مطالبات کارگری نهفته است به هیچ وجه پوشاندنی و خاموشی پذیر نیست، طبعا پیوند این خواسته های به حق و همبستگی در این مطالبات و اعتراضات رمز پیروزی قطعی است.
با یادی مجدد از کارگر شهید و همبندمان شاهرخ زمانی، روز جهانی کارگر را به عموم کارگران هم وطنمان تبریک و تهنیت می گوئیم.
زندانیان سیاسی زندان گوهردشت ( رجایی شهر کرج)

خرم آباد - گرامیداشت روز جهانی کارگر 
صبح روز شنبه 11اردیبهشت، نزدیک به 300 نفرازکارگران و خانواده هایشان درخرم آباددرمقابل استانداری رژیم تجمع کرده و همزمان با گرامیداشت روزجهانی کارگر، خواسته هایشان را که در بنرها  وپلاکاردهایی نوشته بودند دردست گرفتند و علیه ظلم وبی عدالتی رژیم اعتراض کنند،کارگران دراین بنرها و پلاکاردها نوشته بودند.
روزجهانی کارگر گرامی باد
حداقل دستمزدهای سال 95 غیر عادلانه است
ما کارگران بیداریم وحقوق حقه خودمان رامیخواهیم
مزدوران ونیروهای سرکوب انتظامی و لباس شخصی رژیم که در محل حاضر بودند د رهراس از ادامه تجمع کارگران به آنان یورش برده و قصد داشتند آنها را متفرق بکنند و پلاکاردها و بنرها رازدست آنها به زور بگیرند ولی کارگران زحمتکش د رمقابل مزدوران ایستادند و از دادن بنرها و پلاکاردها خودداری کردند و به نیروهای سرکوب میگفتند که شما فقط پول زورگویی خودتان را میگیرید ومیخواهید حق مارا بخورید نیروهای سرکوب قصد داشتند که هر طور شده نگذارند که تجمع گسترده کارگران در مقابل استانداری گسترش یابد و فشار زیادی به کارگران میاوردند که آنها را متفرق بکنند اما کارگران باخانواده هایشان به گروهها و دسته های کوچکتری تبدیل شده و به پارکینک مقابل استانداری رفته و مجدد در آنجا به تجمع خودشان ادامه دادند، تجمع کارگران به همین شکل تاساعت حدود 1130 ادامه داشت.

تهران – شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد در مراسم فرمایشی تشکل حکومتی روز کارگر
روز شنبه 11 اردیبهشت به مناسبت روزجهانی کارگر، تشکل حکومتی خانه کارگر یک راهپیمایی با مسیری محدود برگزارکرد که ابتدایش خانه کارگر مرکزی درابوریحان تهران و انتهایش مقابل یک ساختمان مربوط به آموزش این نهاد حکومتی درتقاطع طالقانی چهار راه ولی عصر تهران بود. درانتهای مسیر یک سخنرانی برگزارشد. این مراسم شدیدا کنترل شده بود و انتخاب مسیر محدود و انبوه نیروهای سرکوب که جمعیت را احاطه کرده بود حاکی از وحشت رژیم برای تبدیل نشدن این مراسم برعلیه رژیم بود. با این حال دراین مراسم فرمایشی تشکل حکومتی روز کارگر و هنگام سخنرانی کارگران شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد سردادند همچنین کارگران دست نوشته هایی همراه داشتند که برخلاف دست نوشته ها و پلاکاردهای رسمی مراسم بود ازجمله دست نوشته هایی با این عناوین
قرارداد موقت نظام برده داری
پلاکارد طعنه آمیز بسته شدن کارخانه روغن قو دردولت تدبیرو امید
دست نوشته ای رو دروی امنیت اخلاقی رژیم با عنوان بزرگترین منکر درجامعه بیکاری است
همچنین کارگران شعارهایی میدادند که خلاف آن چه بود که از بلندگوی مراسم پخش میشد از جمله
امنیت شغلی احیا باید گردد، قرارداد موقت ملغی باید گردد، اشتغال امنیت معیشت حق مسلم ماست

کرمانشاه - تجمع اعتراضی گروهی ازکارگران اخراجی شرکت لبنیات بیستون

صبح روزشنبه 11اردیبهشت تعدادی ازکارگران اخراجی شرکت لبنیات بیستون، همزمان با روز جهانی کارگر درا عتراض به اخراج از شرکت درم حل شرکت تجمع کرده و خواهان بازگشت به کار شدند.

ایلام - تجمع اعتراضی گروهی ازکارگران خدمات شهرداری منطقه 2 ایلام
صبح روز شنبه 11اردیبهشت گروهی ازکارگران خدمات شهرداری منطقه 2 ایلام دراعتراض به نگرفتن حقوق فروردین ماه درمحل این شهرداری واقع درمیدان معلم،خیابان مبارزان تجمع کرده وخواهان گرفتن مطالبات خودشان شدند.

بندرعباس - ادامه تجمع اعتراضی کارگران کارخانه آلومینیوم المهدی
روزجمعه 9 اردیبهشت تجمع اعتراضی کارگران کارخانه آلومینیوم المهدی بندرعباس ادامه یافت کارگران معترض خواستار محاکمه عوامل واگذاری کارخانه به بخش خصوصی شدند.

کرج - برگزاری گل گشت کارگری به مناسبت روز جهانی کارگر
 روز جمعه 10 اردیبهشت گلگشت کارگری به مناسبت روز جهانی کارگر (اول ماه مه) توسط گروههای کوهنوردی کارخانجات استان البرز و تهران برگزار شد. علیرغم تلاش برای عدم برگزاری این گل گشت، این مراسم در اطراف کرج توسط تعدادی از کارگران و خانواده هایشان برگزار شد. در این مراسم ابتدا تاریخچه ای از روز جهانی کارگر توسط یکی از کارگران خوانده شد. سپس یکی دیگر از کارگران گزارشی از آمارهای موسسات جهانی در رابطه با تمرکز بیش از نیمی ثروت های دنیا در بین 60 نفر از سرمایه داران در سال 2016 و همچنین آمار آن در سال های گذشته ارائه کرد. سپس یکی دیگر از کارگران در رابطه با مسائل محیط زیست سخنان کوتاهی ایراد کرد. همچنین یکی از کارگران گزارشی از وضعیت کارگران بازنشسته و شرایط زندگیشان به حاضرین ارائه کرد. در فواصل مختلف بین برنامه حاضرین با خواندن ترانه و سرود و دکلمه و اجرای موسیقی انجام شد
 این درحالی بود که روز چهارشنبه 8 اردیبهشت دو نفر از مسئولین کوهنوردی کارگران البرز از طریق ستاد خبری (اطلاعات منفور) دعوت شده و به آنها می گویند که برنامه گل گشت خانوادگی نبایستی اجرا شود، و متعاقباً در روز پنج شنبه (9 اردیبهشت) از اداره کار به کارخانجات رسما اعلام می شود که برنامه نبایستی اجرا گردد سند این اعلام ممنوعیت پیوست است.

مشهد- تجمع آتش نشانان بخش خصوصی مشهد مقابل شورای شهر مشهد
شنبه 11 اردیبهشت درآستانه روز جهانی کارگر آتش نشانان بخش خصوصی در مشهد مقابل به اصطلاح شورا ی شهر مشهد تجمع برگزار کرده و نسبت به تبعیض و کمبود حقوق و نبودن امنیت شغلی اعتراض کردند.

اصفهان - تجمع 60 کارگر مقابل فرمانداری اصفهان
60 نفراز کارگران از کارخانه های مختلف مقابل فرمانداری اصفهان درساعت 10 صبح تجمع کردند