سقوط احتمالی نفت ایران به بشکه یی ۲۰ دلار

خبرگزاری وزارت بدنام اطلاعات آخوندی موسوم به مهر روز یکشنبه ۲۲ آبان با عنوان ”ایران آماده فروش نفت زیر۳۰دلار شد/کاهش۵ میلیون دلاری درآمد روزانه” نوشت: «در آستانه کریسمس، نفت ایران به ارزان قیمت‌ترین نفت سبد اوپک تبدیل شده و حتی پیش‌بینی می‌شود در صورت تداوم سقوط آزاد قیمت‌ها در هفته‌جاری بهای هر بشکه نفت سنگین ایران در محدوده ۲۰ دلار معامله شود».

به اعتراف محمدعلی زمان خانی: «در آستانه کریسمس هر چند شمارش معکوس برای لغو تحریم های نفتی ایران آغاز شده؛ اما سقوط آزاد بهای طلای سیاه به بلای جان توسعه صنعت نفت و گاز ایران تبدیل شده است».
این خبرگزاری حکومتی افزود: «با گذشت کمتر از چند هفته عرضه نفت بشکه ای ۳۰ دلاری رنگ واقعیت به خود گرفت به طوری‌که هم اکنون بهای عرضه تمامی شاخص‌های اصلی نفت خام بشکه‌ای کمتر از ۴۰ دلار در بازار معامله می شود و حتی صدای پای نفت بشکه ای کمتر از ۳۰ دلار هم در بازار به گوش می رسد».
در همین حال سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز شنبه در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: «بهای نفت سنگین ایران در ماه نوامبر نسبت به اکتبر ۵ دلار و ۶۳ سنت کاهش یافته و متوسط قیمت نفت ایران در ماه نوامبر ۳۸ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه اعلام شده بود».
خبرگزاری اطلاعات آخوندی افزود: «پیش بینی می شود در صورت تداوم سقوط آزاد طلای سیاه در بازار جهانی، قیمت نفت خام ایران در طول معاملات هفته جاری حتی به کانال و محدوده بشکه ای ۲۰ دلار هم سقوط کند که در این صورت یک رکورد جدید در کاهش قیمت نفت خام صادراتی کشور به ثبت خواهد رسید».