ایران - اعتراضات پرستاران، دانشجویان، کارگران در شهرهای میهن

ـ استان البرز: دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز علیه طرح رژیم برای تربیت پرستار در بیمارستانها، تجمع اعتراضی برگزار کردند .پیش از این دانشجویان پرستاری در دانشگاههای علوم پزشکی اردبیل، اصفهان و دانشگاه موسوم به بهشتی تهران طی تجمعات اعتراضی خود اقدامات رژیم در این باره را محکوم کرده وخواستار بازگرداندن آموزشهای پرستاری به روش قبلی و آکادمیک آن شدند.

ـ شیراز: گزارشها از میهنمان همچنین حاکی از تجمع های اعتراضی کارگران خدمات شهرداری شیراز شرکت نیروگستر در پارس جنوبی در عسلویه، شرکت پترو کاران جنوب در شهرستان کنگان، کارگران اخراج شده از شرکت ثلاثل گستر و کارگران شرکت عرف ایران در تهران و همچنین کارکنان شبکه بهداشت شهرستان بانه،کارکنان شرکت مشعلداران مبین درکرمانشاه و پرسنل خدماتی وشرکتی بیمارستان بعثت درکرمانشاه، در اعتراض به پرداخت نشدن 3 الی 4 ماه حقوق و مطالبات عقب افتاده شان است.

ـ تهران: زندانی سیاسی علی معزی پدر دو مجاهد اشرفی در اعتراض به دستگیری خانواده های زندانیان سیاسی در روز شنبه 30 آبان در مقابل زندان اوین و همچنین در حمایت از هم بندی خود، امید علی شناس روز چهارشنبه 4 آذر اعتصاب غذا کرد. مادر امید علی شناس، در میان دستگیر شدگان است.

ـ تهران: سهامداران پدیده شاندیز که اموالشان به غارت رفته است در مقابل دادگستری رژیم در تهران تجمع اعتراضی برپا کردند. آنها معترض بودند که حضور مقامات رژیم تبلیغات رادیو و تلویزیون رژیم دراین پروژه باعث فریب مردم و سهام گذاری در این شرکت شده است.

ـ رژیم زن ستیز و ضدبشری آخوندی در محاصره فشارهای خارجی و داخلی، فشار و سرکوب بر زنان میهنمان را افزایش داده است. گزارشها حاکی از حضور گسترده گشت های سرکوبگر در خیابانهای تهران و آزار و اذیت و دستگیری زنان است. زنان و جوانان در مقابل، ایستادگی کرده و نسبت به اقدامات گشتهای سرکوبگر انتظامی، اعتراض می کنند.

- اصفهان: پرستاران و کارکنان بیمارستان شریعتی اصفهان امروز به دلیل حقوق معوقه خود دست از کار کشیدند.

- مهاباد:‌ دانشجویان پرستاری مهاباد روز گذشته چهارشنبه ۴ آذر، با امضای طومای اعتراض خود را نسبت به طرح آموزش پرستار در بیمارستانها ابراز داشتند.

- مشهد:‌ دانشجویان پرستاری مشهد با امضای طوماری اعتراض خود را نسبت به طرح آموزش پرستار در بیمارستانها ابراز داشتند.

- تهران:‌ دانشجویان پرستاری دانشگاه موسوم به بهشتی تهران با تجمع در محل دانشگاه و جمع آوری طوماری به وضعیت آموزشی خود اعتراض کردند.