تاکید رهبران و نمایندگان برجسته سنا و کنگره بر ضرورت لایحه جدید تحریم رژیم

به نوشته هیل، سایت کنگره آمریکا، جان بینر تهدید وتوی لایحه تحریم رژیم ایران توسط اوباما را بی‌ارزش تلقی کرد و گفت: این تهدید کنگره را از اقدام برای تصویب لایحه جدید تحریم علیه رژیم ایران باز نمی‌دارد. جان بینر طی بیانیه‌ای گفت: ”رژیم ایران یک دولت مروج تروریسم، با سوابق وحشتناک حقوق‌بشری است، و با این وجود رئیس‌جمهور اوباما آن‌قدر به مذاکرات خود با این رژیم متعهد است که سوگند می‌خورد تحریمهای سخت‌تر را وتو کند“.

جان بینر تصریح کرد:”هیچ تهدیدی از سوی کاخ سفید ما را از انجام کاری که برای حفاظت از آمریکا و متحدانش درست است باز نخواهد داشت“.  
27دی93

در این حال خبرگزاری رویترگزارش داد به‌رغم هشدارها در این باره که ارائة لایحه برای اعمال تحریم‌های جدید علیه (رژیم) ایران در صورت عدم توافق تا ماه ژوئیه... می‌تواند مذاکرات را به‌خطر بیندازد، (سناتور منندز) از حزب دموکرات و ارائه‌دهندة مشترک این لایحه گفت، هم‌چنان از آن حمایت می‌کند.
... سناتور منندز گفت که بر سر این مسئله با کاخ سفید «اختلاف نظر عمیقی» دارد.
وی افزود، بعد از 18 ماه مذاکره، به‌نظر نمی‌رسد (رژیم) ایران هنوز خواهان ارائة امتیازات چشم‌گیری باشد... لایحة جدید تحریم‌ها می‌تواند برای متقاعد کردن آن، کمک‌کننده باشد.
از سوی دیگر برخی از قانون‌گذاران آمریکایی واکنش خشمگینانه‌یی به سخنان اوباما نشان دادند. کوین مک‌کارتی رهبر اکثریت دموکرات در کنگره... طی اطلاعیه‌یی اوباما را فراخواند تا برای افزایش فشار بر (رژیم) ایران با کنگره کار کند.
مارک کرک نیز از اقدام از طریق کنگره حمایت کرد. وی گفت: «آن‌چه می‌تواند جلوی دستیابی رژیم ایران را به تسلیحات هسته‌یی بگیرد، حفظ یک جبهة متحد دو حزبی در کنگره برای پایان‌دادن به مسیرهای دستیابی (رژیم) ایران به بمب از طریق غنی‌سازی و (تولید) پلوتونیوم است».

26دی93
در همین حال سناتور مارک کرک با صدور اطلاعیه‌یی ساخت راکتورهای هسته‌یی جدید توسط حکومت آخوندی را محکوم کرد.
سناتور کرک تأکید کرد: «هر چه بیشتر برای متوقف‌کردن (رژیم) ایران در تولید بمب هسته‌یی منتظر بمانیم، احتمال این‌که فرزندان ما شاهد جنگ هسته‌یی در خاورمیانه بشوند، بیشتر خواهد شد».

سایت مارک کرک -25دی93