وزیرخارجه پیشین ایتالیا جولیو ترتزی: قتل عام در اشرف با 52 شهید مقاومت ایران نمی بایست رخ میداد

سناتور مارکو پردوکا، اولویت اول ما آزادی گروگانهاست.

به دنبال قتل عام 52 تن از مجاهدان در اشرف، انجمن حقوق بشری « به قابیل دست نزنید» کنفرانسی در رم پایتخت ایتالیا برگزار کرد.
در این کنفرانس جولیو ترتزی وزیر امور خارجه پیشین ایتالیا، سناتور مارکو پردوکا و همچنین سرجو دلیا و الیزابتا زامپاروتی، از اعضای هیأت رئیسه انجمن حقوق بشری به قابیل دست نزنید، و محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران، به سخنرانی پرداختند.

جولیو ترتزی که تا ماه مارس 2013(اسفند 91) وزیر خارجه ایتالیا بود، قتل عام در اشرف را محکوم کرد و گفت این اتفاق اسفناک است. قتل عام 52 تن که شهدای مقاومت ایران هستند، نمی بایست رخ میداد. شهادت 52 تن بی شک با بحران سوریه و تعادل منطقه در ارتباط تنگاتنگ است. وی افزود: ده ها سال است که تکرار می کنیم اینگونه جنایتها نباید رخ بدهند. به عنوان مثال در سربرنیتزا، سازمان ملل حضور داشت. در جریان قتل عام اشرف نیز سازمان ملل با نماینده ویژه اش در عراق حضور داشت. سوال این است که آیا او کارش را با بدرستی  انجام داد.
وزیر خارجه پیشین ایتالیا به حضور خود در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در تابستان گذشته در ویلپنت پاریس اشاره کرد و برنامه خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت برای ایران آینده را، پاسخ مسئله ایران دانست.

مارکو پردوکا به سفر هیأت ایتالیائی به اشرف، اشاره کرد و گفت خود او هم در این هیأت حضور داشت و به عنوان آخرین گروه غربی از اشرف دیدار کردند. پردوکا ضمن ابراز همدردی با اعضای مقاومت ایران، گفت حزب رادیکال ایتالیا اعتراض خود را به مراجع بین المللی خواهد برد. وی تاکید کرد امنیت ساکنان در لیبرتی و آزادی 7 گروگان اشرفی در صدر خواسته های ما قرار دارد و جامعه جهانی، سازمان ملل، امریکا و اتحادیه اروپا باید دست به عمل بزنند و امنیت ساکنان لیبرتی را تأمین کنند.

 

 

 

محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت در سخنرانی خود، جزئیات قتل عام جنایتکارانه مجاهدان اشرفی را تشریح کرد و گفت: کشتار انسانهای بی دفاع و با دستان از پشت بسته شده و حتی تعقیب و کشتارشان برروی تخت بیمارستان، بی تردید جنایت علیه بشریت است. بنابراین جامعه جهانی باید دخالت کند. ایالات متحده امریکا، سازمان ملل متحد و شورای امنیت باید مداخله کنند و واکنش نشان دهند. امریکا و سازمان ملل مسئول تامین حفاظت مجاهدان در لیبرتی هستند و باید بلادرنگ با استقرار نیروهای کلاه آبی در لیبرتی به مسئولیت و تعهد خود به تک تک مجاهدین اقدام کنند.

 

 

 

سرجو دلیا گفت اگرچه به نظر می رسد این قتل عام، که از مصادیق روشن جنایت علیه بشریت است، به دست مأموران و نظامیان عراقی انجام گرفته باشد. اما  تردیدی وجود ندارد که این جنایت به خواست و دستور رژیم مذهبی حاکم برایران صورت گرفته است. وی تاکید کرد جامعه بین المللی باید در مقابل این جنایت واکنش نشان دهد و جنایتکاران را به محاکمه بکشاند و آنها را مجازات کند.

 

 

الیزابتا زامپاروتی نیز ضمن ابراز همدردی با مقاومت ایران، گفت کشتار انسانهای بی دفاع، که مشمول کنوانسیون چهارم ژنو هستند،

و اینکه بطور مستقیم به سر آنها شلیک شده بود، بی گمان جامعه بین المللی را در مقابل مسئولیتهایش قرار می دهد. او گفت دولت ایتالیا باید هشیار باشد و در مورد امنیت و تامین حفاظت ساکنان لیبرتی، در محافل بین المللی بطور فعال تلاش کند. خانم زامپاروتی تاکید کرد، ما مبارزه مجاهدین خلق را که همان مبارزه خودمان است، رها نخواهیم کرد.