نامه100 مجاهد حافظ اموال به عفو بین الملل درباره محاصره ضد انسانی اشرف


نامه100 مجاهد حافظ اموال در اشرف به عفو بین الملل در باره قطع آب و برق و ممانعت از ورود غذا و دارو به اشرف به دستورنخست وزیری عراق

دبیر کل محترم عفو بین الملل،
ما، 100 تن مجاهدان اشرف، که بر اساس توافق چهار جانبه بین دولت عراق، ملل متحده، ایالات متحده و مجاهدین خلق برای حفاظت از اموال در اشرف هستیم، از روز10 اوت 2013 (19مرداد) بر اساس تصمیم سیاسی نخست وزیری عراق در معرض یک محاصره ضدانسانی شامل قطع مطلق آب و برق و ممنوعیت ورود مواد غذایی و داروهای مصرفی بیماران در گرمای 50 درجه عراق  قرار گرفته ایم.
دولت عراق مأموران اطلاعاتی خود و ازجمله فردی به نام سروان حیدر عذاب که به خاطر جرائمش در دو کشتار افراد حفاظت شده طبق کنوانسیون ژنو  در اشرف در سالهای 2009 و 2011 از سوی دادگاه اسپانیا تحت پیگرد قضایی است، در  اشرف مستقر کرده است تا با ارعاب کارمندان عراقی آب و برق، اطمینان حاصل کند که این محاصره ضدانسانی به طور کامل اعمال شود.
این محاصره در حالیست که از 14 ماه پیش (ژوئن 2012) حتی یک قطره گازوییل و از 19ماه پیش(30ژانویه 2012) یک قطره نفت و از 39ماه پیش (7مه2010) یک قطره بنزین وارد اشرف نشده و به خاطر فقدان سوخت نمیتوان از ژنراتورها برای تأمین برق استفاده کرد.

محاصرة اعمال شده توسط حکومت عراق، تا هم اکنون موجب این ضایعات انسانی شده است:
ـ 8 تن دراثر گرمای شدید و فقدان سیستم خنک کننده در اثر قطع برق، گرما زده شده اند.
ـ داروی بیماران فشار خون که به طور ماهیانه بین آنها توزیع میشود تمام شده است.
ـ دارو و نیاز غذایی ماهانه ساکنان که روز 18 اوت در محموله یی به اشرف رسید، توسط نیروهای عراقی برگردانده شد و راننده مورد تهدید و ارعاب قرار گرفت. این درحالی است که آخرین محموله غذایی برای مصرف یک ماه، در10 ژوئیه 2013 وارد اشرف شده بود.


مقامات عراقی در پاسخ به اعتراضات ارگانهای ذیربط بین المللی با دروغگویی و سناریو سازی مدعی میشوند که مشکل قطع برق شامل همه مردم دیالی می‌شود و قطع آب هم به خاطر قطع برق است. در حالیکه قطع آب و برق اشرف با دخالت مأمورین اطلاعاتی و نظامی و با یک تصمیم سیاسی مشخص اعمال شده و ربطی به هیچ اشکال فنی ندارد.    
قطع آب و برق و غذای پناهندگانی که طبق بیانیه های متعدد رسمی کمیساریای عالی پناهندگان از جمله در اول فوریه 2012مشمول حفاظتهای پناهندگی و افراد مورد نگرانی شناخته شده و حفاظت شده  طبق کنوانسیون چهارم ژنو نیز هستند، یک جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است  که مسئولان آن باید محاکمه و مجازات شوند.
ما 100 مجاهد حافظ اموال در اشرف از عفو بین الملل میخواهیم به این رفتار ضد انسانی و  استفاده از حربه قطع  آب و برق و قطع غذا و دارو به عنوان سلاحی علیه پناهندگان سیاسی  در اشرف  اعتراض کند و دولت عراق را به پایبندی به التزامات خود وادار سازد.

رونوشت نامه مجاهدان اشرف به عفو بین الملل برای مقامات  ذیربط بین المللی ارسال شده که عبارتند از :
-    دبیر کل ملل متحد
-    کمیسر عالی پناهندگان ملل متحد
-    کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد
-    معاون دبیر کل ملل متحد در امور سیاسی
-    نائب رئیس پا رلمان اروپا و رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت
-    استراون استیونسن، رئیس هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا
-    نمایندگان کنگره آمریکا
-    اعضای سنای آمریکا
-    سفیر ایالات متحده در عراق
-    سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در عراق
-    سفرای کشورهای عضو اتحادیه عرب در عراق
-    کمیته بین المللی حقوقدانان در دفاع از اشرف
-    سناتور توریسلی، نماینده قانونی مجاهدان اشرف
-    هیأت همیاری ملل متحد درعراق (یونامی)