سعید سجادی: قیام مستضعفان تا سرنگونی ادامه دارد!

خمینی دجال پایه حکومت خود را با ادعای رهبری مستضعفان نه تنها ایران، بلکه جهان، بنا نهاد.

این شعار و دجالیت، اساس نیروگیری او از جامعه برای تثبیت حکومت خود و سرکوب نیروهای دمکراتیک جامعه بود.

در ابتدا، نیروهای خُلَص سپاه و بسیج، عموماً خود را نمایندگان طبقه مستضعف میدانستند. اما در طول ٤ دهه گذشته، رژیم به جایگاه اصلی خویش که عقب افتاده ترین اقشار و نیروها را نمایندگی میکند پس رانده شد. رژیم برای حفظ نیروهای سرکوبگرش و ائتلاف حاکم، دست آنها را برای تاراج هست و نیست مردم و تمامی سرمایه های ملی باز گذاشت، و در این بین، طبقه متوسط از جامعه رخت بر بست. در نتیجه، کلیت جامعه غیر خودی، کم کم به معنی واقعی کلمه، مستضعف و رژیم حاکم، مستکبر شد.

قیام جاری در میهنمان، به واقع قیام مستضعفانی است که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند. این قیام تا سرنگونی ادامه دارد. عوامل زیر حاکی از درستی این بینش هستند:
- شتاب رادیکالیزاسیون و سرعت گسترش قیام تا اقصی نقاط جامعه در طی فقط چند روز، نشان از عمق و وسعت لازم قیام، برای انجام این امر را دارد،

- رژیم دارای هیچ راه حلی، چه اقتصادی و چه سیاسی، برای خاموش کردن این قیام نیست،

- توان سرکوب رژیم کیفاً کمتر از سال ٨٨، و انگیزه مردم برای به نتیجه رساندن قیام، کیفاً در مداری بس بالاتر از سال ٨٨ است،

- جامعه بین المللی و غرب، خصوصاً امریکا، خواهان تغییر بنیادین در ایران هستند و از این قیام استقبال میکنند و خواهند کرد،

- مجاهدین و مقاومت، پس از هجرت بزرگ، در اوج قدرت و وحدت تشکیلاتی هستند و قادر به رهبری مؤثر قیام از طریق کانونهای مقاومت در داخل هستند.

در این میان نقش ایرانیان خارج از کشور به واقع مهم و تعیین کننده است.این نقش در موارد زیر از اهمیت خاصی برخوردار است:

- در ترغیب جامعه بین المللی برای حمایت از قیام مردم و تحریم سیاسی و اقتصادی رژیم

- بعنوان پشت جبهه تدارکاتی و ارتباطی برای داخل کشور

- در ایجاد یک سپر حفاظتی و امنیتی نسبی برای مردم به پاخواسته از طریق شوراندن جامعه بین المللی برای وارد آوردن فشار کوبنده و بازدارنده بر روی رژیم

- معرفی مؤثر رهبری جنبش و آلترناتیو سیاسی برای رژیم

به راستی که از ٢٢ بهمن ٧٩ تا به کنون، رژیم خمینی هیچوقت تهدید سرنگونیْ از توده مردم را تا به این حد بیخ گوش خود حس نکرده بود.

حال که توده مردم در خط مقدم نبرد برای سرنگونی هستند، بر نیروهای مقاومت سازمان یافته است که وظیفه تاریخی ای را که برای سرانجام رساندن آن ٤ دهه جنگیده اند را به سر منزل مقصود برسانند.