مقاله سردبیر شرق الاوسط: نوری مالکی را مجازات کنید

بعد از نزدیک به ده هزار کشته از مردم سوریه ... وبیش از صد هزار پناهنده، مالکی که قبلا اسد را متهم کرده بود که رژیمش پشت تروریسم در بغداد قرار دارد .... امروز در رابطه با اسد میگوید که «برای چی سرنگون شود؟»

طارق الحمید سردبیر الشرق الاوسط 15 فروردین 1391 : نزدیک به سه روز بعد از پایان کنفرانس سران عرب در بغداد، نوری المالکی نخست وزیر عراق دست به حمله زد، و حتی در دفاع از رژیم بشار الاسد بعثی به عربستان و قطر زبان درازی کرد و این دو را «آن دو کشور» توصیف نمود! مالکی نه تنها به عربستان و قطر حمله کرد بلکه میگوید که رژیم دیکتاتور اسد «سرنگون نگشته و سرنگونی نخواهد شد و برای چی سرنگون شود؟»
بله او میگوید «برای چی باید سرنگون شود؟». بعد از نزدیک به ده هزار کشته از مردم سوریه و یک میلیون نیازمند به کمکهای انسانی عاجل وبیش از صد هزار پناهنده، مالکی که قبلا اسد را متهم کرده بود که رژیمش پشت تروریسم در بغداد قرار دارد و به همین خاطر به توسل به شورای امنیت تهدید کرده بود، امروز در رابطه با اسد میگوید که «برای چی سرنگون شود؟»... واقعیت این است که کاری که مالکی میکند دال بر این است که امیدی به اعتماد به دولت کنونی عراق تحت هیچ شرایطی نیست، اینهم به چندین دلیل... مالکی وقتی که هشدار میدهد که تلاش برای سرنگونی اسد با زور به «بحران تراکمی در منطقه» منجر میگردد، نسبت به سلامت سوریه و تمام منطقه حریص بود، اینکه باورکردنی نیست، رسیدن حزب خود مالکی به قدرت در عراق حاصل دخالت نیروی خارجی است که صدام حسین را سرنگون ساخته، که این نیرو عبارت است از آمریکا، کما اینکه دولت مالکی برغم باخت مالکی در انتخابات با یک رأی در مقابل ایاد علاوی، خودش در نتیجه فشار ایران در قدرت باقیمانده است، پس چگونه الان نسبت به سرنگونی اسد با زور برای منطقه بیم دارد؟
مالکی چگونه بعد از پایان کنفرانس سران عرب در بغداد و بعد از شرکت نمایندگان عربستان و قطر در این کنفرانس به این دو کشور حمله میکند، بویژه اینکه مواضع این دو کشور قبل از کنفرانس همان بود، در حالیکه این مالکی بود که دولتش قبل از کنفرانس سران بغداد اعلام کرد که نمی‌توان از اسد دفاع کرد؟ چگونه امروز و بعد از نزدیک به سه روز از کنفرانس سران بغداد علیه عربستان قطر چرخید؟ این البته یک خدعه آشکار و دلیلی مبنی بر ضرورت عدم اعتماد به دولت مالکی است که اگر جرأت کرده و به «آن دو کشور» قبل از کنفرانس بغداد حمله میکرد، اوضاع خلاف آن چیزی بود که پیش رفت. موضوع دیگری برای ضرورت عدم اعتماد به دولت مالکی که از همه چیز مهمتر است اینکه این دولت عراق است که گذرگاه امنی برای انتقال سلاح ایرانی به رژیم اسد تأمین میکند، اینرا یکی از شاهدان از مسئولین جدا شده سوری در کنفرانس دوستان سوریه در استانبول بیان کرد.
بنابراین چگونه میتوان به دولت عراق که مدعی دمکراسی است و «سنیهای» عراق را به بهانه بعثی بودن مورد تعقیب قرار میدهد در حالیکه امروز از بعث سوری دفاع میکند و برایش راه سلاح تأمین میکند، اعتماد کرد؟ چه چیزی جز فرقه‌گرایی- با تأسف- دولت بغداد و اسد را متحد میکند؟
بنابراین بایستی خود مالکی مجازات شود و نه عراق، بایستی خلیجی‌ها مالکی و دولتش را مجازات کنند و حتی ریاست جامعه عرب توسط عراق الان در رابطه با سوریه دارای ارزشی نیست، لذا بایستی هر کسی را که در کنار دیکتاتور دمشق قرار میگیرد مجازات کرد و اولش هم دولت مالکی است.
او را تحریم کنید تا اجازه ظهور صدام جدید یا بشار دیگری را ندهید».