ژنرال جک کین: اتحادی در سطح بین المللی علیه رژیم ایران

 

ژنرال جک کین معاون پیشین رئیس ستاد ارتش آمریکا طی مصاحبه یی با فاکس نیوز گفت:‌ بعد از حملات رژیم ایران به تأسیسات نفتی عربستان، اتحادی بین المللی علیه این رژیم ایجاد شده که تا چند هفته پیش وجود نداشت.

فاکس نیوز: رژیم ایران شلیک موشک ها را انکار کرده است که برخی ناظران آنرا دروغ مضحکی خوانده اند.
احتمالاً ما در مورد تجاوز رژیم ایران در فراخوانی جهانی مشابه فراخوان رئیس جمهور روز دوشنبه بیشتر خواهیم شنید زمانی که عربستان سعودی در مجمع عمومی روز دوشنبه که نوبت آن است سخنرانی کند.
درمورد این موضوعات ژنرال جک کین رئیس موسسه مطالعات جنگ و کارشناس استراتژیک فاکس نیوز در برنامه ما شرکت دارد.
ژنرال هم اینک شنیدیم که وزیر سعودی (عادل جبیر) با صراحت هشدار می داد که به مماشات خاتمه دهید ولی آیا شما فکر می کنید اروپائیان به آن گوش می کنند؟.
ژنرال جک کین: بله من همینطور فکر می کنم پرزیدنت ترامپ و آمریکا احتمالاً بهترین جلسه مجمع عمومی را از زمان یازده سپتامبر داشته اند که یکی از دلایل آن فضاحت باورنکردنی رژیم ایران بود که عملاً ۱۰ روز پیش از مجمع عمومی به بار آورد جایی که رهبران جهان تجمع می کردند. آنها حمله ای را علیه یکی از بزرگترین میادین نفتی جهان انجام دادند تا اقتصاد جهان را بی ثبات کنند و بعد با دروغگویی تلاش کردند از آن فرار کنند. درحالی که بخوبی می دانند و شواهد آن ارائه شده بود بنابر این رژیم ایران را بیشتر محکوم خواهند کرد و بلحاظ سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی بیشتر از شروع کنفرانس منزوی خواهند شد.
آنچه واقع شد به این معنی خوب بود که جهان برای مقابله با آن گردهم آمده و آنچنان که وزیر عادل الجبیر گفت که من او را میشناسم و فرد بسیار مطلع و نسبت به ایران کاملاً اشراف دارد او کاملاً حق دارد، مماشات مسیری بوده که ما در آن بودیم و به ما خدمت نکرد و تحریم ها به معنی مماشات نیست تحریم های جامعی که ما اکنون اعمال می کنیم، فرانسه و انگلستان و آلمان نیز مایل به شرکت در آن می باشند که این امر بسیار مهمی است.
اکثر کشورها اتفاق نظر دارند که رفتار رژیم ایران باید تغییر کند، آنها در محکوم کردن رفتار آن متفق القول هستند.
بطور عام اتحادی علیه تجاوزگری ایران ایجاد شده که چند هفته پیش وجود نداشت.
فاکس نیوز:‌ شورای ملی مقاومت ایران بزرگترین گروه اپوزیسیون ایران
چندین تظاهرات طی این هفته در مقابل سازمان ملل داشتند که شما در یکی از تظاهرات آنها سخنرانی کردید و فاکس نیوز نیز گزارش کرد و من هم اینک روی یکی از آن ها مشغول کارهستم.
ژنرال جک کین: آنها (رژیم ایران) تلاش می کنند اقتصاد جهانی را بی ثبات کنند.
من به جمعبندی آژانس های اطلاعاتی مان بسیار اطمینان دارم که رژیم ایران به آن میادین نفتی حمله کرده است آنها بودند که پهپاد و موشک های کروز را به پرواز در آوردند.
 اشتباه نکنید رژیم ایران با وجود تمامی تبلیغاتی که می کند پای میز مذاکره ای که ما باشیم نخواهد آمد آنها به تشدید تضاد ادامه خواهند داد این نقشه مسیری است که آنها در آن قرار دارند. ما قرار است شاهد تشدید تنش دیگری باشیم که احتمالاً در همان خط پیشین یا چشمگیرتر از آن باشد زیرا آنها متقاعد شده اند که تنها راهی که می توانند آمریکا را مجبور به متوقف کردن تحریم ها کنند ایجاد یک بحران جهانی است تا به آمریکا فشار آورند.