رئیس جمهور آمریکا: اگر رژیم ایران خواهان جنگ است، این پایان رسمی آن خواهد بود

 

به‌دنبال حمله به اطراف سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، رئیس جمهور آمریکا در پیامی به حکومت آخوندی هشدار داد.

دونالد ترامپ در توئیتر خود نوشت: اگر رژیم ایران می‌خواهد بجنگد، این، پایان رسمی رژیم ایران خواهد بود. هرگز آمریکا را دوباره تهدید نکن.

خبرگزاری رویترز درباره این پیام رئیس جمهور آمریکا نوشت: در حالیکه تنش بین دو کشور بالا می‌گیرد، رئیسجمهور آمریکا رژیم ایران را تهدید کرد و نگرانی در مورد احتمال رویارویی بین آمریکا و رژیم ایران را افزایش داد.
رویترز افزود: ترامپ تحریمهای اقتصادی علیه رژیم ایران را سخت‌تر کرده است. دولت او می‌گوید حضور نظامی آمریکا را در منطقه افزایش داده و می گوید رژیم ایران نیروهای آمریکایی را تهدید کرده است.»

یکشنبه شب خبرگزاری رویترز به‌ نقل از منابع نظامی عراق گزارش داد یک موشک به منطقه سبز بغداد شلیک شده اما تلفاتی در بر نداشته است.

 درهمین حال خبرگزاری سپاه پاسداران خبر داد تعدادی خمپاره یا موشک کاتیوشا به نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز اصابت کرده است.

آسوشیتدپرس گزارش داد یک مقام نظامی عراق به این خبرگزاری گفت: موشک کاتیوشا در فاصله کمتر از یک مایلی سفارت آمریکا فرود آمد. این مقام نظامی گفته است بر این اعتقاد است این موشک از شرق بغداد شلیک شده است که منطقه استقرار شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران است.

فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه – سنتکام – در یک اطلاعیه، انفجاری در حومه سفارت آمریکا در بغداد را تایید کرد. در این اطلاعیه آمده است که انفجار تلفاتی برای نیروهای امریکایی یا نیروهای ائتلاف نداشته است.
بیل اوربان سخنگوی سنتکام در این اطلاعیه گفت: نیروهای امنیتی عراق در حال تحقیق حادثه یکشنبه هستند.
آسوشیتدپرس نوشت: یک سخنگوی وزارت خارجه می گوید یک موشک در ارتفاع پایین در محوطه منطقه بین المللی نزدیک سفارت آمریکا فرود آمد و هیچ خسارت قابل توجهی به جا نگذاشت و هیچ تاثیری بر تاسیساتی که محل سکونت آمریکاییان است نداشت.
این سخنگو گفت چنین حرکاتی تحمل نمی شوند و با شیوه یی قاطع پاسخ داده می شوند و اگر اینگونه حملات توسط شبه نظامیان نیابتی رژیم ایران یا عناصری از این گروهها باشد آمریکا رژیم ایران را مسئول آن می داند...

روزنامه واشینگتن پست نوشت: زمانبندی شلیک موشک به سمت منطقه سبز بر نگرانیها در عراق افزوده است که ممکن است به یک منازعه بین آمریکا و رژیم ایران منجر بشود.
بلافاصله بعد از این حمله کسی مسئولیت آن را نپذیرفته است اما تردید در میان مقامات عراقی و دیپلوماتهای غربی روی یکی ازگروههای شبه نظامی متمرکز است که قدرت خود را از رژیم ایران می گیرد.
این روزنامه افزود: هفته گذشته وزارت خارجه طی گامی فوق العاده به تمامی کارکنان غیرضروری دستور داد تا سفارت و کنسولگری در اربیل را ترک کنند و در این رابطه به تهدید دست نشاندگان نیابتی رژیم ایران اشاره کرده بود.
واشینگتن پست افزود: حادثه یکشنبه به این احساس فزاینده در میان سیاستمداران و دیپلوماتها در عراق دامن می‌زند صکه عراق ممکن است به یک سکوی منازعه پیش بینی ناشده بین واشنگتن و رژیم تهران تبدیل شود

درهمین حال ساندی اکسپرس گزارش داد: حمله یکشنبه شب، دو روز بعد از آن بود که گروه‌های شبه‌نظامی طرفدار رژیم ایران با صدور اطلاعیه مشترکی گفته بودند منافع خارجی در عراق را مورد حمله قرار می‌دهند.
وزارت خارجه آمریکا می گوید جمهوری اسلامی مسئول هرگونه حمله احتمالی توسط نیروهای نیابتی خود به سفارت ایالات متحده در بغداد است.
خبرنگار سی بی اس به نقل از یک مقام وزارت خارجه ایالات متحده نوشت هنوز مشخص نیست که رژیم ایران پشت حمله موشکی به نزدیکی سفارت آمریکا باشد. با این حال، این مقام وزارت خارجه هشدار داد: اگر هرگونه حمله ای نظیر این حمله، توسط نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی رخ دهد، ما رژیم ایران را مقصر خواهیم دانست و مطابق با آن به رژیم ایران واکنش نشان خواهیم داد.

جرمی هانت وزیر خارجه انگلستان به رژیم آخوندی هشدار داد: آمریکا به دنبال جنگ با رژیم ایران نیست اما نباید عزم آمریکا را در این باره محک زد.
هانت که در ژنو با خبرنگاران صحبت می کرد گفت: من به رژیم ایران میگویم:‌ عزم طرف آمریکایی را دست کم نگیرید و آنها را محک نزنید. این چیزیست که رژیم ایران ضروریست نسبت به آن بسیار، بسیار بادقت بیندیشند.
نیروهای ویژه بریتانیا در خلیج فارس به نیروی ضربت آمریکا پیوستند.
پایگاه اینترنتی روزنامه سان در انگلستان نوشت: نیروهای ویژه بریتانیا بعنوان بخشی از یک ماموریت سری برای مقابله با هرگونه حمله رژیم ایران علیه کشتیهای تجاری به خاورمیانه پرواز کرده اند.
گفته شده که اعضای نیروهای ویژه دریایی انگلستان به نفتکشهای بریتانیا که به خلیج فارس تردد دارند، پیوسته اند.
سان افزود: این تحرکات درحالیست که ناو هواپیما بر آبراهام لینکلن در ماموریت خود در آبهای جنوب ایران به دریای عرب وارد شده است.
نیروهای دریایی اعزام شده، عمدتا از تفنگداران بریتانیا هستند که برای عملیات دشوار آبی خاکی تعلیم دیده اند.
نیروهای آمریکایی آبی خاکی ناو یو.اس.اس کرسارج و ناو یو.اس.اس بینبریج که مجهز به موشکهای هدایت شونده هستند نیز وارد خلیج فارس شده اند و ماموریت این کشتیها به محض استقرار در محل، مانیتور فعالیتهای نظامی رژیم ایران در اطراف جزیره قشم است.

به دنبال اخطارهای آمریکا در رابطه با پرتاب یک موشک به نزدیکی سفارت این کشور، وحوش و مزدوران عراقی رژیم آخوندی به شدت ترسیده و یکی پس از دیگری به «غلط کردم» گویی و تکذیب نقش خودشان پرداخته و‌ این حمله را محکوم می‌کنند.
هادی عامری در غلط کردم نامه اش گفت: جنگ اگر شعله‌ور شود، همگان را می‌سوزاند و هر کسی که تلاش کند جنگ را از عراق شعله ور سازد، یا نادان است و یا نفوذی.
این مهره دستبوس و سرسپرده خامنه ای افزود: نه جمهوری اسلامی ایران و نه ایالات متحده آمریکا خواهان جنگ نیستند.

کتائب حزب الشیطان در عراق نیز گفت: حمله به منطقه سبز ناموجه، بلحاظ زمانی نامناسب و در خدمت منافع عراق نیست

آخوند مزدور قیس خزعلی، سرکرده عصائب نیز اعلام کرد: هرگونه حمله ای را محکوم میکنیم ....