برایان هوک: رژیم ایران مهمترین تهدید صلح و امنیت خاورمیانه است

 

برایان هوک، مسئول اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا، در مصاحبه با سی.ان.ان درباره دلایل مربوط به نقل و انتقالات نظامی آمریکا در خلیج‌فارس توضیح داد.

وی گفت: باشکست داعش، رژیم ایران مهمترین تهدید صلح وامنیت خاورمیانه است بنابر این ما برای اولین بار رویکردی کاملاً متفاوت نسبت به سیاست توسعه طلبانه این رژیم اتخاذ کرده ایم.

برایان هوک، مسئول اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا، درباره هشدار وزیر خارجه آمریکا به رژیم آخوندی در مورد تحریکات نظامی‌اش گفت: ما هشدارها و بر آوردهای موثقی دریافت کردیم که ایران در حال توطئه علیه منافع آمریکا و شرکایمان در منطقه است، بنابراین ما سرمایه های نظامی مان را جابجا کردیم. این رژیم یک سیاست توسعه طلبانه و خشونت‌گرا را در سراسر منطقه برای مدت هاست که دنبال کرده است. برخی از این سیاست ها شلیک موشک هایی است که شما می شنوید اهداف مختلف را مورد هدف قرار می دهند خواه اسرائیل باشد خواه عربستان سعودی آنها موشک های رژیم ایران هستند، بنابراین ما علیه تجاوزات این رژیم به اقدامات بازدارنده دست میزنیم تا روشن کنیم که اگر این رژیم دست به تهاجم بزند با قدرت پاسخ خواهیم داد.
برایان هوک در پاسخ به این سؤال سی.ان.ان که آیا تهدیدات جدید و مشخص موجب جابجایی نیروی ضربت ناو هواپیمابر و بازدید سرزده وزیر خارجه به بغداد شده است، گفت: بله این مهم بود که وزیر خارجه به بغداد برود و با رهبران عراقی جلسه داشته و روشن کند که ما خواستار یک عراق باثبات و دارای حق حاکمیت باشیم. رژیم ایران هیچیک از اینها را نمی خواهد. در سپتامبر (شهریورماه) گذشته سفارت آمریکا در بغداد و نیز در موصل از جانب شبه نظامیان مورد حمایت رژیم ایران مورد حمله قرار گرفت.
 مسئول اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا گفت: باشکست داعش، رژیم ایران اکنون مهمترین تهدید صلح وامنیت خاورمیانه است. بنابر این ما برای اولین بار رویکردی کاملاً متفاوت نسبت به سیاست توسعه طلبانه این رژیم که خاورمیانه را بی ثبات کرده و صدها آمریکایی را کشته است، اتخاذ کرده ایم . بنابر این ما استراتژی جدیدی را اتخاذ کرده ایم که بتوانیم صلح را در خاورمیانه ارتقاء دهیم.

ادام ارلی، سفیر سابق آمریکا در بحرین، درباره نقل و انتقالات نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه گفت: مااطلاعاتی داشتیم که گروه های مشخصی در نظر داشتند که علیه آمریکاییان دست به حمله بزنند. قطعاً این گروهها وابسته به رژیم ایران هستند که برای حمله به نیروهای آمریکا طراحی می‌کردند.
ادام ارلی افزود: دولت آمریکا با این اقدام این پیام را به رژیم ایران داد که حتی فکرش را نکنید!!. شما به ما دست بزنید، شما ما را تحریک کنید، ما با مشت محکم برصورت شما خواهیم کوبید.