فیگارو: پشتیبانی و حمایت رژیم آخوندی از طالبان

 

فیگارو به نقل از یکی از فرماندهان طالبان نوشت: آموزش های نظامی طالبان در پایگاه های سپاه قدس در ایران شامل جنگ تن به تن، آموزش های اطلاعاتی و راهبردی، تولید بمب های هدایت شونده و انجام عملیات انتحاری می شود.

فیگارو می افزاید: در این بین داوطلبان عملیات انتحاری بیشترین کمک ها را از سوی حکومت ایران دریافت می کنند. خانواده های آنان در ایران ساکن می شوند و جواز اقامت در این کشور دریافت می کنند. افرادی که در پایگاه های سپاه قدس آموزش می بینند باید در بازگشت به افغانستان نیروهای خاص خود را آموزش داده و تشکیل بدهند. پایگاه های آموزشی اعضای این گروه در شمال-شرق ایران در مرزهای این کشور با افغانستان و ترکمنستان قرار دارند و برخی از آنان نیز در اطراف شهر مشهد واقع هستند.


فیگارو می‌نویسد: رژیم ایران همواره در افغانستان دو دوزه بازی کرده است. یعنی همزمان با افزایش کمک های مالی و نظامی اش به طالبان در تلاش است تا یک سازمان شبه نظامی مرکب از شیعیان افغانستان از قوم هزاره تشکیل بدهد. نیروهای این سازمان را اعضای گروه "فاطمیون" تشکیل می دهند که از سوی نیروی قدس برای جنگ در سوریه آموزش دیده و به این کشور اعزام می شوند. برای این منظوری سپاه قدس مراکزی را تحت عنوان مراکز فرهنگی در شهرهای کابل و نیمروز تشکیل داده که بعضاً بسیار خطرناک هستند.