ادامه بحران راس نظام بر سر لوایح اف.ای.تی.اف به دنبال موضع گیری خامنه ای

به دنبال سخنرانی خامنه‌ای در مورد کنوانسیونهای مبارزه با پولشویی و تروریسم، پاسدار علی لاریجانی، رئیس مجلس ارتجاع گفت: حتماٌ ما این را با خامنه‌ای در میان میگذاریم و نظر کامل او را می‌گیریم و بر اساس تدابیر که او داشته باشد در مجلس پیگیری می‌کنیم.

خامنه‌ای روز چهارشنبه گفت: ما به قانون جهانی نیاز نداریم. مجلس خودش قوانین مبارزه با تروریسم و پولشویی را تصویب کند. لزومی ندارد ما چیزهایی که نمی‌دانیم به کجا ختمی می‌شود را قبول کنیم.
سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس رژیم نیز گفت: با توجه به صحبتهای خامنه‌ای، بررسی لایحه کنوانسیون مقابله تأمین مالی تروریسم (cft) منتفی است.
وی افزود: راه حل همان است که ما درباره مبارزه با پولشویی و تأمین مای تروریسم رفتیم یعنی باید موارد مدنظر در کنوانسیون را استخراج کرده و در قالب جدیدی در مجلس بررسی کنیم. دولت با لایحه ارائه دهد در غیر این صورت مجلس به ارائه طرحی می‌پردازد.

یک عضو دیگر مجلس رژیم به نام ساداتی نژاد نیز گفت: نظر خامنه‌ای درباره کنوانسیون‌ها حجت را بر مجلس تمام کرد.

در همین حال، شماری از اعضای مجلس رژیم اعلام کردند که طرح مقابله با پولشویی و مبارزه با تروریسم را تهیه و تدوین کرده‌اند. یوسفیان‌ملا با اعلام این خبر گفت: اف.آی.تی.اف بایگانی می‌شود. در طرح اعضای مجلس، حمایت ار مقابله با پولشویی و مبارزه با تروریسم گنجانده شده و هفته آینده تقدیم هیأت رئیسه می‌شود.