افزایش مخاصمات درونی رژیم برسر شکست برجام و پیامدهای آن

مخاصمات درونی رژیم بر سر سرکشیدن جامهای زهر موشکی و منطقه‌ای و شکست برجام همچنان ادامه دارد.

حسین موسویان در تلویزیون حکومتی گفت: اروپایی واقعیتش اینه که ۳۰۰-۴۰۰ میلیارد دلار به آمریکا صادرات داره و یک چیزی حدود ۷ - ۸ میلیارد یورو یا دلار به ایران صادرات داره. بنابراین اگر آمریکا بخواهد اعمال تحریمهایش رو فرامرزی اعمال کنه اروپا بین ایران و آمریکا قرار بگیره منافع ملی اروپا ایجاب میکنه که ۳۰۰-۴۰۰ میلیارد دلار صادراتش رو نگه داره که صدها هزار شغل است اگر میلیونها نباشه چون یکسال که نیست که بسیاری از کارخانه های اروپایی واقعا بیش از ۵۰ درصد از صادراتشون به آمریکاست اگر این متوقف بشه خب میلیونها بیکار رو دست اروپایی ها می افته اینجا چالش اصلی ما خواهد بود. 
فواد ایزدی: حرف خنده دار اینه که آمریکایی ها میزنند این هستش که شما موشکهاتون رو به ما تحویل بدهید که ما راحت تر بتونیم با شما برخورد بکنیم اگه خواستیم به شما حمله کنیم همون کاری که با قذافی کردند دیگه اول هسته ای اش رو گرفتند بعد موشکی گرفتند بعد حمله کردند به لیبی کشور رو نابود کردند خود قذافی هم که کشته شد، آقای قذافی مدل خوبی برای سیاست خارجی کشور ما نیست از این جهت ما در حوزه موشکی واقعا هیچکاری نمیتونیم بکنیم نمیتونیم توافق بکنیم در حوزه منطقه هم همینطوره.
حسین موسویان: اگر ایران خارج بشه از برجام من بی تعارف و خیلی صریح دارم صحبت میکنم ...
وقتی ایران خارج بشه دوباره برمیگرده توی شورای امنیت دوباره ایران میره تو فصل هفت منشور دوباره اجماع بین المللی رو آمریکا و اسرائیل میتونند علیه ایران سازماندهی کنند و دوباره میتونند تحریمهای بین المللی اجماعی بین المللی علیه ایران اعمال کنند... ما در شرایط بسیار سخت و پیچیده ای هستیم .
فواد ایزدی: حرفی که ما باید الان بزنیم چی هستش؟ ما نه تنها باید بگیم که اگر برجام بدرد ما نخوره اگر اون توافق اجرا نشه ما در برجام نمی مانیم قرار نیست ما به نقطه برجام برگردیم باید دو قدم عقب تر برویم ان پی تی هم باید خارج بشیم.

درباره جلسه غیرعلنی مجلس رژیم که با حضور عراقچی، معاون جواد ظریف در روز یکشنبه برگزار شد، ابطحی گفت: عراقچی در این جلسه، یکی از دلایل خروج آمریکا از برجام را حضور ایران در منطقه اعلام کرد و افزود: چند هفته‌ای را به اروپایی‌ها مهلت داده‌ایم تا تله آمریکا و تحریم‌های شورای امنیت را برگرداند. برجام توانست موضوع موشکی و هسته‌ای را هم جدا کند. اروپایی‌ها در حفظ برجام جدی هستند، اما اینکه آیا بتوانند برجام را بدون آمریکا ادامه دهند, دچار تردید هستیم و این تردیدها عبارت از این بود که اروپایی‌ها نمی‌خواهند وارد جنگ سیاسی و تجاری با آمریکا شوند. اینکه اروپایی‌ها نمی‌‌توانند شرکت‌های بخش خصوصی‌شان را مجبور به همکاری با ایران کنند.

عراقچی در جلسه غیرعلنی مجلس رژیم  گفت: یکی از دلایلی که نمی‌توان به ادامه برجام از سوی اروپایی‌ها مطمئن بود این است که متحد کردن ۳۷ کشور اروپایی کار مشکلی است و اروپایی‌ها نمی‌توانند همه این ۳۷ کشور را راضی کنند.
جواد ظریف نیز در این جلسه گفت: آمریکا مخالفت با (نظام) را رها نکرده و می‌خواهد دنیا را علیه (ما) بسیج کند. ما در برجام ناگزیر بودیم که آمریکا را وارد مذاکره کنیم. به اروپایی‌ها گفته‌ایم که شما نمی‌توانید خارج از برجام حرف بزنید.

یک عضو مجلس رژیم از باند خامنه‌ای به نام حاج دلیگانی، آخوند روحانی را به خاطر شکست برجام و تلاش برای پیوستن به کنفوانسیون تأمین مالی تروریسم مورد حمله قرار داد و گفت: «چرا پنجسال فرصت کشور را به پای برجامی ریختی که همه برد آن برای طرفهای مقابل بود چرا خط قرمزهای نظام را رعایتی نکردید؟ چرا نصایح دلسوزان نظام را نادیده گرفتید؟ چرا تضمین کتبی کافی از رئیس جمهور بدبخت آمریکا و اروپایی ها نگرفتید؟ اگر زورتان نرسید نیامدید به مردم واقعیتها را بگوئید مردم ایران را نامحرم دانستید؟ چرا سعی کردید نقض های مکرر آمریکا و اروپا را در برجام نادیده بگیرید؟ و چرا هنوز هم سادگی میکنید و می پندارید اروپا جدایی از مدار آمریکاست.
راهکار این است آقای رئیس جمهور بیائید از گذشته عبرت بگیرید و از مردم عذرخواهی کنید.
از مقاماتی که می آیند در جلسه علنی و غیر علنی انتظار هست اطلاعات کافی از موضوعات مطروحه داشته باشند مثلا امروز یکی از مقامات برای ساده سازی خطرات اف ای تی اف که گفت پیوستن به اف ای تی اف مطرح نیست در حالیکه اگر قرار نبود بپیوندیم نیاز به تصویب  به الحاق کنوانسیون تامین مالی تروریزم نداشتیم که به گروهی بپیوندیم که اگر شورای امنیت در دنیا پنج حق وتو دارد اف ای تی اف عزیزان ۳۵ کشور در آن حق وتو دارند...».