بیانیه انجمن به قابیل دست نزنید در مورد موج فزاینده اعدامها در ایران

انجمن حقوق بشری به قابیل دست نزنید با صدور اطلاعیه ای درباره موج فزاینده اعدامها در ایران بعنوان رکوردار اعدام در جهان معرفی کرد.

در این اطلاعیه آمده است: برای شناخت ماهیت این رژیم خون آشام مهم است که به قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۱۹۸۸ اشاره شود که دولت فعلی ادامه دهنده همان قتل عام است، قتل عامی که اخیرا گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران به آن اشاره میکند و همین رژیم اخیرا اذعان کرده که آن قتل عام را انجام داده است.

انجمن حقوق بشری به قابیل دست نزنید با اشاره به حضور آخوند دژخیم مصطفی پورمحمدی و دژخیم علیرضا آوایی، دو تن از اعضای هیئت های مرگ در تهران و خوزستان، در دولت اول و دوم آخوند روحانی می افزاید: سکوت جامعه بین المللی در این باره باعث تشویق رژیم به ادامه نقض استانداردهای بین المللی در رابطه با حقوق بشر شده است. به این خاطر مهم است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در نیویورک جریان دارد، یک کمیسیون تحقیق بین المللی در رابطه با قتل عام ۶۷ تشکیل دهد و از رژیم حاکم بر ایران بخواهد که حکم اعدام را متوقف کند. لغو اعدام و احترام به حقوق بشر بایستی درمرکز هرگونه ملاقات چند جانبه یا دوجانبه با رژیم حاکم بر ایران باشد.