ایران آزاد- نیویورک میدان تقابل دو نیرو!

همزمان با برگزاری هفتاد و دومین اجلاس ملل متحد در نیویورک، این شهر به محل تقابل مقاومت ایران و دیکتاتوری ولی‌فقیه بر سر مسائلی همچون «حقوق بشر، حاکمیت مردمی، صدور تروریسم و بنیادگرایی به منطقه» تبدیل شده است.

در حالیکه ایرانیان آزاده، اشرف نشانان و وجدان‌های بیدار بشری کلیت نظام آخوندی را به چالشی بین‌المللی بر سر موضوعات یاد شده کشیده‌اند، آخوند روحانی به نمایندگی از یک دیکتاتور خون ریز و جبار در رأس هیئتی تلاش دارد تا طرف‌های مذاکره را یکبار دیگر خام کرده و بدین‌سان آنان را به ادامه این حکومت ننگین و سیاست مماشات با خامنه‌ای، تشویق نماید.

تظاهرات ایرانیان در حمایت از جنبش دادخواهی، نه به آخوند شیاد روحانی، نه به اعدام و شکنجه و همچنین در حمایت از تغییر دمکراتیک در ایران و به رسمیت شمردن شورای ملی مقامت به‌عنوان بدیل دمکراتیک این رژیم، به یقین نقش بسزایی در شکست تلاش‌های دیکتاتوری ولی‌فقیه برای صحنه‌آرایی و اغفال چندین و چندباره جهانیان ایفا نموده است.
شرکت گسترده ایرانیان آزاده از اقصی نقاط آمریکا در این مراسم پرشکوه که جلوه‌ای از همبستگی ملی برای ایرانی آزاد را به نمایش گذاشته است، بهترین بینه بر این واقعیت است که «روحانی نماینده مردم ایران نیست» و کرسی این رژیم ضد انسانی در سازمان ملل باید به «مقاومت ایران» سپرده شود.
در این رابطه خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در پیامی خطاب به گردهمایی بزرگ ایرانیان در نیویورک از جمله تأکید کردند: «این رژیم مسئول اعدامهای جمعی در ایران، کشتار مردم سوریه دخالتهای ویرانگر در عراق حمایت از تروریسم و پیگیری تسلیحات اتمی و برنامه موشکی است.
زمان آن رسیده است که جامعه جهانی به‌خصوص کشورهای غربی یک سیاست قاطع را علیه رژیم اعمال کنند و همسو با مردم ایران شوند این رژیم باید از سازمان ملل اخراج شود«(تلویزیون فاکس نیوز ۲۸ شهریور ۱۳۹۶)

صرف‌نظر از دعوای اصلی میان مردم، مقاومت ایران علیه دیکتاتوری ولی‌فقیه بر سر موضوعات یاد شده، باید به تلاش فرستاده خامنه‌ای به‌ویژه در رأس آن موضوع «ادامه خفت‌بار» برجام و حفظ آن به هر قیمت اشاره نمود. وی در سخنرانی خود در اجلاس جاری ضمن ابراز عجز و التماس به طرف‌های مقابل گفت: «ما درهای تعامل و همکاری را گشودیم. ما دهها قرارداد توسعه با دولتهای توسعه یافته شرق و غرب بستیم. متأسفانه برخی خود را از این امکان تازه محروم کردند. به خود تحریمی دست زدند و حال با احساس غبن، فکر می‌کنند فریب خورده‌اند، در حالی که ما نه فریب خورده‌ایم و نه کسی را فریب داده‌ایم».

این وضعیت در حالی است که بر اساس تمامی داده‌ها و به‌ویژه ارزیابی‌های اخیر از سوی ایالات‌متحده، آخوندها «روح و جوهر اصلی» این قرارداد بین‌المللی را به‌شدت نقض کرده‌اند.
نمونه‌هایی مانند «حمایت از گروه‌های تروریستی، صدور بنیادگرایی به کشورهای عراق، یمن» و یا جنگ‌طلبی‌های رژیم در سوریه با اهرم «سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس» و همچنین ادامه پرشتاب پروژه موشکی، تماماً در این راستا و مهر و تائیدی بر این واقعیت است.

در این رابطه رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنانی در آغاز اجلاس جاری تأکید کرده است: «این رژیم سرمایه‌های ملت بزرگ ایران را به گروه‌های تروریستی مورد حمایت خودش می‌دهد و در منطقه بی‌ثباتی و بحران ایجاد می‌کند. رژیم‌های سرکوبگر نمی‌توانند تا به ابد دوام بیاورند و روزی فراخواهد رسید که مردم با یک تصمیم مواجه خواهند بود. ادامه مسیر فقر، خونریزی و ترور؟ یا بازگشت مردم ایران به ریشه‌های افتخارآمیز این ملت به‌عنوان مرکز تمدن، فرهنگ و ثروت؟ و این‌که بتوانند خوشبخت و شکوفا بشوند» (سایت مجاهدین خلق ۲۹ شهریور ۱۳۹۶)