کابوس«شقه» و «زنگ خطر اساسی» از «موج جدیدی از نگرانی ها»

رسانه های حکومتی پر است از خبرهای آویختن روحانی، ظریف و لاریجانی رییس مجلس ارتجاع به مهمانهای خارجی نمایش تحلیف، برای زنده کردن «برجام» و شل کردن حلقه تحریمها.

تاج زاده با سوز و گداز دیرهنگام بعداز ۳۶ روز از برگزاری اجلاس بزرگ مقاومت ایران در پاریس نوشته است: «تلاش گردانندگان همایش آن بود که هویت و حقانیت خود را از اثبات «نمایشی»بودن انتخابات در ایران و «پوشالی»بودن برجام بگیرند».

این مهرة نظام آخوندی در ادامه نوشته است: «در کنار طرح کلیدواژه‌هایی مانند انتخابات نمایشی و امنیتی‌بودن و میانه‌رونبودن روحانی در همایش، باید به واژه کلیدی دیگری اشاره کرد که کاربرد خاصی در ادبیات آنها مجاهدین  در چهار دهه گذشته داشته و آن شقه‌شدن نظام یا همان قطبی‌شدن قلمرو سیاسی است.
شقه را مسعود رجوی در ماجرای عزل اولین رئیس‌جمهور مطرح کرد و آن را دستاورد سازمان در فاز سیاسی خواند که با ترغیب بنی‌صدر و تعمیق اختلاف‌های او با منتقدانش موفق شدند شکاف به‌وجود آورند». (شرق-۱۶ مرداد)

در همین حال یک اقتصاد دان باند روحانی به بحرانی شدن شکاف بزرگ بین مردم و نظام در اثر بحران های اقتصادی اجتماعی اذعان کرده و پیشاپیش دولت جدید روحانی را شکست خورده اعلام کرده و می گوید: «در شبکه‌های اجتماعی موج جدیدی از نگرانی‌ها و حتی عصبانیت‌ها به‌راه افتاد... من هیچ امیدی به کابینه دولت دوازدهم ندارم چه اهمیتی دارد که چه کسی کجا باشد؟ معتقدم مادامی که اقتصاد آلوده و نفوذ سرمایه در آن گسترده باشد، افراد تأثیر خاصی نمی‌توانند داشته باشند»(سایت فرارو ۹ مرداد-کیهان ۱۶ مرداد).

یک مهره دیگر باند روحانی ضمن بیان روشنتر «موج جدید نگرانی ها و عصبانیت ها» به نظام هشدار داده و از جمله نوشته است: «در برخی مناطق ایران تنها روستاییان نیستند که به حاشیه‌نشینی وارد شده‌اند بلکه بخشی از طبقات متوسط در جامعه ایران نیز به حاشیه‌نشینی گرایش نشان داده‌اند و در شهرهای بزرگ، این طبقات متوسط اجتماعی هستند که آرام‌آرام به حاشیه‌ها رانده می‌شوند. این مسئله می‌تواند به‌عنوان زنگ خطری اساسی به صدا در آید».(شرق-۱۶ مرداد)