ادامه عملیات ” طوفان قاطع “

جان بینر رئیس و هیئت نمایندگان بلندپایة کنگره در سفر خود به چند کشور منطقه خاورمیانه، مداخلات رژیم آخوندی را با سران و مقام‌های کشورهای اردن، عراق و عربستان موردبحث و گفتگو قراردادند.

بنا به اطلاعیه ایلیانا رزلهتینن رئیس کمیته خاورمیانه و شمال آفریقا در کنگره آمریکا که در این سفر حضور داشت، گفتگوهای اعضای این هیئت با ملک عبدالله پادشاه اردن روی مداخلات تروریستی رژیم و عواملش و تهدید فزاینده تروریسم در منطقه متمرکز بود.
هیئت کنگره آمریکا در بغداد با حیدر العبادی نخست‌وزیر، سلیم الجبوری رئیس مجلس و سفیر آمریکا در عراق دیدار و درباره دخالت‌های فزاینده رژیم ایران گفتگو کرد.
رئیس کنگره در بیانیه خود درباره سفرش به عراق، با تأکید بر حضور یک عراق باثبات، دموکراتیک و مستقل در منطقه گفت:  ایالات‌متحده باید به‌دقت مأموریت شکست دادن داعش را... مدیریت کند تا تضمین بشود که این امر به قیمت واگذار کردن استقلال استراتژیک عراق به (رژیم) ایران صورت نگیرد...».
جان بینر، افزود: «ما هم‌چنین حمایت قوی خود را از پشتیبانی فزاینده لجستیکی و مادی از عشایر استان الانبار اعلام کردیم...».
نمایندگان بلندپایة کنگره آمریکا در سفر به عربستان نیز در دیدار با وزرای کشور و دفاع این کشور، تلاش‌های مشترک دو طرف برای پاسخ دادن به تهدید دخالت‌های رژیم ایران و داعش در منطقه را موردبررسی قراردادند و حمایت کامل خود را از کارزار تحت هدایت عربستان برای شکست دادن شبه‌نظامیان حوثی در یمن اعلام کردند.
سایت جان بینر - 10 فروردین 94

ژنرال احمد عَسیری سخنگوی ائتلاف طوفان قاطع در پاسخ  به سؤالی در رابطه  با حضور اعضای  سپاه پاسداران رژیم ایران و عناصر حزب الشیطان در کنار شبه‌نظامیان حوثی در یمن گفت: کسانی که شبه‌نظامیان حوثی را آموزش می‌دهند رژیم ایران و حزب‌الله هستند اگر آن‌ها با شبه‌نظامیان حوثی درصحنه نبرد همراه باشند به همان سرنوشت حوثی‌ها گرفتار خواهند شد. به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهیم از راهه‌ای زمینی، دریایی یا هوایی به شبه‌نظامیان حوثی کمک‌رسانی کند.
سخنگوی ائتلاف طوفان قاطع تأکید کرد : هواپیماهای ائتلاف به‌طور 24 ساعته در اطراف عدن پرواز خواهند داشت و همه اهداف متحرک به‌سوی عدن موردحمله خواهند گرفت عملیات اساساً روی صعده پایگاه اصلی حوثی‌ها متمرکز است شبه‌نظامیان حوثی تلاش می‌کنند وارد شهرهای ضالع و شبوه شوند تا با پنهان شدن در مناطق مسکونی خودشان را از عملیات هوایی در امان نگهدارند
سایت عربی سیان ان - 11فروردین 94

به گزارش الجزیره هواپیماهای  ائتلاف منطقه‌ای طوفان قاطع پادگان‌های شبه‌نظامیان حوثی را در شهر صعده در شمال یمن به‌شدت بمباران کردند،تجمع حوثی در منطقه بیحان beihan  در استان شبوه و مواضع حوثی‌ها در شهر بندری حُدیده و در اطراف عدن نیز هدف قرار گرفتند.

فرماندهی ائتلاف طوفان قاطع اعلام کرد هواپیماهای جنگی این ائتلاف پادگان لشگر 33 زرهی در شهر ضالع در جنوب یمن را به‌طور کامل منهدم کردند. به گزارش الجزیره این پادگان  به دست کمیته‌های مردم سقوط کرد. و آخرین خبرها از عقب‌نشینی شبه‌نظامیان حوثی در مقابل حملات نیروهای مردمی در استان شبوه حکایت می‌کند.
در عدن مقاومت مردمی اعلام کرد بعد از درگیرهای شدید با شبه‌نظامیان حوثی و نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح  کنترل فرودگاه و محله‌های اطراف آن را به‌طور کامل در دست گرفته است، درگیری‌های پراکنده در چند منطقه در عدن ادامه دارد.
از سوی دیگر شبه‌نظامیان حوثی 7 تن از سربازان لشگر 33 را  در شهر ضالع به دلیل مخالفت آن‌ها با گلوله‌باران شهر اعدام کردند.
الجزیره - 12 فروردین 94

وزیر دفاع پاکستان و فرماندهان بلندپایه این کشور وارد عربستان شدند.این هیئت با امیرمحمد بن سلمان وزیر دفاع سعودی دیدار و موضوع شرکت پاکستان در عملیات طوفان قاطع را موردبحث و گفتگو قراردادند.
سایت عربی سیان ان - 12 فروردین 94

ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست پیشرو لبنان  از عملیات طوفان قاطع به فرماندهی عربستان سعودی در یمن حمایت کرد. وی گفت:  مقام‌های رژیم ایران از تشکیل یک  امپراتوری بدون در نظر گرفتن هیچ اعتباری برای خلق‌های عرب سخن می‌گویند این رژیم در سوریه به مقابله با اکثریت مردم برخاسته و در کنار دارو دسته اسد قرارگرفته است. در یمن هم سیاست‌های توسعه‌طلبانه رژیم ایران ادامه دارد. آن‌ها امنیت یمن و عربستان را تهدید کردند و عربستان  از طریق عملیات طوفان قاطع پاسخی مشروع به این تهدید داد.
السیاسه کویت - 11 فروردین 94